اگر در جامعه نماز نهادینه شود ظلم، زشتی و هنجارشکنی از بین خواهد رفت
کد خبر: 3578027
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
حجت‌الاسلام صادق‌زاده:

اگر در جامعه نماز نهادینه شود ظلم، زشتی و هنجارشکنی از بین خواهد رفت

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه اگر در جامعه نماز، نهادینه شود، ظلم، زشتی و هنجارشکنی از بین خواهد رفت گفت: فلسفه خلقت، عبادت است. اگرچه عبادت گستره وسیعی دارد ولی مصداق بارز آن، نماز است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، جلسه ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر با هدف ارتقای فرهنگ نماز در منطقه 13 با حضور مشاور و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، شهردار و جمعی از مدیران و مسئولان منطقه صبح روز شنبه هفتم اسفند‌ماه در سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه نرگس معدنی‌پور، شهردار منطقه 13، تشکیل شورای نماز را فرصتی مغتنم برای ترویج هر چه بهتر فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر در سطح محدوده و همچنین بین پرسنل عنوان کرد و بر ایجاد بسترهای لازم برای توسعه این مهم تأکید کرد.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده، مشاور و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه به ارائه رهنمودهایی پیرامون اقامه نماز و فریضه  امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.
وی فراهم آوردن شرایط لازم برای نماز خواندن و ایجاد محیط امن و مطلوب را یکی از شاخصه‌های امر به معروف عنوان کرد که به تعمیق و گسترش فرهنگ اقامه نماز می‌انجامد.
رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه اگر در جامعه نماز، نهادینه شود، ظلم، زشتی و هنجارشکنی از بین خواهد رفت گفت: فلسفه خلقت، عبادت است. اگرچه عبادت گستره وسیعی دارد ولی مصداق بارز آن، نماز است.
حجت‌الاسلام صادق‌زاده با بیان اینکه اقامه نماز دارای دو بخش سخت افزاری و نرم‌افزاری است، یادآور شد: بخش سخت افزاری اقامه نماز رعایت پاکیزگی، نظافت نمازخانه، حضور منظم امام جماعت و ... و بخش نرم‌افزاری آن ضرورت و اهمیت حضور و شرکت تمامی پرسنل در برپایی و اقامه نماز جماعت است.
رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ضمن اشاره به آیه 110 سوره مبارکه آل عمران بر ضرورت ادای فرضیه امر به معرف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: معرفی فرضیه امر به معروف و نهی از منکر از طریق آیات و احادیث، آموزش و تشکیل هسته‌های تذکر لسانی از جمله مهمترین وظایف شورای اقامه نماز خواهد بود.
در پایان جلسه نیز معاون اجتماعی و فرهنگی گزارشی از اقدامات اداره فرهنگی در ترویج فرهنگ نماز و امر به معروف ارائه کرد.
لازم به ذکر است نماز  ظهر و عصر با حضور مسئولین ارشد و کارکنان شهرداری منطقه 13 و به امامت حجت الاسلام صادق‌زاده در نمازخانه شهرداری منطقه 13 اقامه شد.

هاله حاتمی
captcha