مهلت ارسال آثار به جشنواره ترتیل برتر تا ۱۵ فروردین 96
کد خبر: 3578080
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

مهلت ارسال آثار به جشنواره ترتیل برتر تا ۱۵ فروردین 96

رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن با بیان اینکه مرتلان قرآن تا ۱۵ فروردین سال آینده فرصت دارند تلاوت های خود را به شورای عالی قرآن ارسال کنند، گفت: شورا در نظر دارد یک دور کامل قرآن را توسط صاحب ترتیل برتر این جشنواره ضبط کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن با اشاره به برگزاری جشنواره ترتیل برتر گفت: با توجه به موضوع سیزدهمین نشست تخصصی سالانه شورای عالی قرآن در اردیبهشت سال آینده با موضوع ترتیل، این جشنواره برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اهداف این جشنواره خاطرنشان کرد: راه اندازی این جشنواره در راستای ساماندهی قرائت قاریان به روش ترتیل، گسترش و تولید آثار فاخری در این حوزه و همچنین جذب عموم مردم به برنامه های جزخوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد.
میرزاجانی اظهار کرد: بنابراین از این فرصت استفاده شد تا جشنواره ای تدارک دیده شود و طی فراخوانی که نیمه بهمن ماه منتشر کردیم از تمامی مرتلین، قاریان و اساتید قرآنی، تلاوت های خود را ظبط کرده و برای ما ارسال کنند.
رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن با بیان اینکه قاریان و مرتلان قرآن کریم تا 15 فروردین سال آینده فرصت دارند تا تلاوت های خود را به شورای عالی قرآن ارسال کنند، تصریح کرد: تمامی قاریان تلاوت دو سوره آل عمران از آیه 238 تا پایان سوره و طاها کل سوره که در مجموع 20 صفحه قرآن کریم و یک جز می باشد را به صورت فایل صوتی برای ما ارسال خواهند کرد.
وی با اشاره به ارزیابی فایل های صوتی توسط هیئت داوران ادامه داد: در نهایت بعد از کارشناسی های صورت گرفته صاحب ترتیل برتر در نشست سالانه شورا حضور یافته و به صورت زنده و حضوری ترتیل خود را با مختصات و ویژگی های لازم قرائت خواهد کرد.
میرزاجانی با بیان اینکه صاحب ترتیل برتر به توضیح ابداعات و ابتکاران ترتیل خود خواهد پرداخت، افزود: با جمع بندی صورت گرفته توسط داوران و اعضای نشست که همگی جز اساتید قرآنی هستند صاحب ترتیل برتر در مراسم رسمی تقدیر خواهد شد.
رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن کریم تاکید کرد: شورای عالی قرآن در نظر دارد، یک دوره کامل قرآن کریم را توسط صاحب ترتیل برتر این جشنواره ضبط کرده و مورد استفاده عموم قرار دهد.

captcha