برپایی 37 کرسی علمی و 12 میزگرد در زمینه روان‌شناسی اسلامی
کد خبر: 3578139
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
رئیس انجمن روان‌شناسی حوزه خبرداد:

برپایی 37 کرسی علمی و 12 میزگرد در زمینه روان‌شناسی اسلامی

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس انجمن روان‌شناسی حوزه گفت: برگزاری 37 نشست و کرسی علمی، 12 میزگرد، 18 کارگاه و دوره آموزشی و تولید 50 عنوان محصول صوتی و تصویری از جمله فعالیت‌های انجمن روان‌شناسی اسلامی در طول دوره فعالیت خود بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاویانی، رئیس انجمن روان‌شناسی اسلامی حوزه امروز 7 اسفند در دیدار اعضای این انجمن با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: روان‌شناسی در حیطه سیاست، اقتصاد و بازار و سلامت جایگاه بالایی در دنیا برای خود دارد.
وی افزود: در کشور ما نیز اگرچه نزدیک به دو دهه از پرداختن به این مسئله می‌گذرد ولی جایگاه وسیعی برای خود باز کرده و حوزه قم نیز مانند جامعه جهانی با روان‌شناسی ارتباط جدی و تنگاتنگی دارد البته ما فرصت اینکه با حوصله و تانی راجع به این علوم جلو برویم را نداریم.
کاویانی با اشاره به تنوع و تعدد خدمات حوزه در این زمینه بیان کرد: ما در تبلیغ، آموزش، مشاوره و امور خانواده و ... امکان استفاده جدی‌تر از روان‌شناسی را داریم.
وی افزود: هم اکنون شش مرکز آموزشی مانند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، موسسه اخلاق و تربیت، دانشگاه قرآن و حدیث، مجتمع امام خمینی و امام رضا و جامعة المصطفی را داریم که در این عرصه فعالیت دارند.
کاویانی با بیان اینکه 20 عضو هیئت علمی و ده گرایش روان‌شناسی را در قم در زمینه آموزش در سه مقطع سطح دو تا دکتری داریم افزود: مشاوره، قرآن و روان‌شناسی، خانواده و ... از جمله گرایشاتی است که در این مراکز آموزشی تدریس می‌شود.
وی افزود: انجمن روان‌شناسی اسلامی جایگاه مستقلی از لحاظ عِده و عُده ندارد بلکه به عنوان مجموعه علمی است که می‌تواند امور مربوطه را که برخی موسسات فرصت و یا دغدغه آن را نداشته باشند پیگیری کند.
رئیس تصریح کرد: این انجمن از سال 1383 تاسیس یافته و با تاکید بر منابع اسلامی، نظریه‌پردازی اسلامی، افزایش مهارت اعضا و استفاده اجتهادی و مشاوره و تولید روان‌شناسی و انتشار نشریات و کتب دینی توسعه یافته و اهداف خود را دنبال کرده است.
برپایی 37 کرسی علمی و 12 میزگرد در زمینه روان‌شناسی اسلامی
وی از برگزاری 37 نشست علمی و کرسی، 12 میزگرد علمی، 18 کارگاه و دوره آموزشی، اجرای 11 طرح، 50 عنوان محصول صوتی و تصویری، خبر داد و گفت: همچنین سایتی برای اطلاع‌رسانی ایجاد شده است و در کنگره علوم انسانی اسلامی نیز با دبیرخانه این کنگره همکاری داشته‌ایم.
وی افزود: روان شناسی اسلامی در دو سطح قابل بررسی است یکی نگاه فوری برای رفع نیازهای زودرس و دیگری نگاه بلندمدت مبتنی بر یافته‌ها و آموزه‌های دینی به خصوص قرآن و باید برای هر دو سطح برنامه‌ریزی داشته باشیم.
captcha