توفیق شرکت در مجالس اهل بیت(ع) به اجازه حضرت زهرا(س) انجام می‌گیرد
کد خبر: 3578145
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
حجت‌الاسلام بنیانیان:

توفیق شرکت در مجالس اهل بیت(ع) به اجازه حضرت زهرا(س) انجام می‌گیرد

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین بنیانیان در مراسم عزاداری ایام فاطمیه، گفت: توفیق حضور در چنین مجالسی فقط با اجازه حضرت زهرا(س) که صاحب این ایام هستند صورت می‌گیرد، باید دقت کنیم اینکه کسی مانند حبیب بن مظاهر(ع) شهید والامقام کربلا که در عرش الهی میهمان خداوند است چه می‌شود که آرزوی شرکت در روضه امام حسین(ع) را دارد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) روز شنبه، هفتم اسفندماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی بنیانیان پیرامون شناخت حقیقی دین توسط هیئت روضه‌العباس(ع) در حسینیه جوانان حسینی تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام بنیانیان ابتدا درباره ارزش شرکت در هیئت گفت: افراد گوناگون بر ما حقوقی دارند زیرا بعد از هزاران سال در چنین ایامی که هر شخصی مشغول به انجام کارهای روزمره خود است چنین توفیقی نصیب ما شد تا دغدغه اصلی خود را اشک بر مصائب اهل بیت(ع) بدانیم زیرا چنین نکته‌ای از شیر پاک مادران و رزق حلال پدرها نشأت می‌گیرد.
وی ادامه داد: باید شاکر چنین نعمتی باشیم زیرا امام صادق(ع) فرمودند وقتی محبان ما در مجلسی جمع شده و از فضائل ما سخن به میان می‌آید بدانید که آنجا حرم ما خواهد بود و هر کسی توفیق شرکت پیدا نخواهد کرد!‌ توفیق حضور در چنین مجالسی فقط با اجازه حضرت زهرا(س) که صاحب این ایام هستند صورت می‌گیرد، باید دقت کنیم اینکه کسی مانند حبیب بن مظاهر(ع) شهید والامقام کربلا که در عرش الهی میهمان خداوند است چه می‌شود که آرزوی شرکت در روضه امام حسین(ع) را دارد.
بنیانیان افزود: روایات متعددی در شأن حضرت زهرا(س) بیان شده است که به‌عنوان نمونه شخصی به امام باقر(ع) عرض کرد شاخصه‌های زیادی در بیانات پدران شما درباره هم‌نشینی با آنها در بهشت بیان شده اما چگونه می‌شود با دختر پیامبر(ص) در بهشت مأنوس شد؟ امام فرمودند که روز قیامت وقتی حضرت زهرا(س) قصد ورود به صحرای محشر می‌کنند خطاب می‌رسد تمام حاضران که از جمله آنان انبیاء هستند سر به زیر افکنند حال تو چگونه چنین درخواستی داری.
خطیب مشهور تهران گفت: پایداری دین و دستورات اسلامی سبب ایستادگی حضرت زهرا(س) در برابر ظالمان شد، حال دین چیست؟ آیا همین که ما در جامعه زندگی کنیم و به انجام کمترین عبادات خود را مؤمن بدانیم کفایت می‌کند!‌ اصلا اینگونه نیست بلکه طبق فرمایش اهل بیت(ع) شیطان هر شخصی را به تناسب حال خودش گمراه می‌کند که طبق آیات قرآن دل مشغولی کامل نسبت به خانواده سبب دوری از خداوند خواهد شد.
وی ادامه داد: چنین درک‌هایی نصیب افراد مختلفی که از جمله آنان حضرت عبدالعضیم حسنی(ع)‌ است خواهد شد زیرا سالی چند مرتبه عقاید خود را به محضر امام هادی(ع) عرضه می‌کرد و دستورالعمل رفتاری خود را از ایشان دریافت می‌کرد، پنداشتن دینداری در انجام وظايف اجتماعی عقیده غلطی است زیرا تمام فرقه‌های مختلف از جمله بودایی‌ها و کمونیست‌ها به چنین وظایفی عمل می‌کنند.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: گرفتاری‌های موجود در زندگی فقط به وسیله رفتارهای انجام شده از سوی ما به وجود آمده است زیرا گناهان آثار سوء در زندگی ایجاد می‌کند، برای افزایش معرفت دینی خود نکات گوناگونی در آیات و روایات بیان شده است که یکی از آنها را توضیح می‌دهیم.
حجت‌الاسلام بنیانیان در پایان گفت: مؤثرترین نکته در موضوع درک دینی گریه بر مصائب سیدالشهدا(ع) است، چنین بیانی از گفته‌های عالمی است که بعد از ۳۲ سال بررسی در روایات می‌گوید توحید واقعی با زیارت و گریه بر حضرت حاصل می‌شود، برای اهدای چنین فضیلتی امام صادق(ع) فرمود اگر شیعیان ما به بیداری در سحر توجهی نکنند آگاه باشند معرفت و شناخت ما اهل بیت(ع) برای آنان حاصل نمی‌شود و حال چنین درکی است که سبب گریه بر مصائب ما خواهد شد.
یادآور می‌شود، در ادامه مراسم حسین سیب‌سرخی، مداح اهل بیت(ع) به روضه‌خوانی پرداخت.
محمد ایمانی‌مهر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۷ - ۱۳:۲۵
0
0
سلام .
انشاءالله منابع احادیث را اضافه کنید
سپاسگزارم از زحمات شما . عالی
captcha