فضائل حضرت فاطمه(س) از نگاه اهل سنت
کد خبر: 3578150
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

فضائل حضرت فاطمه(س) از نگاه اهل سنت

گروه معارف: امام جمعه اهل سنت درمیان گفت: در کتب تاریخی و روایی اهل سنت نقل شده که رسول الله(ص) به حضرت زهرا(س) فرمودند که تو اولین کسی هستی که به من ملحق خواهی شد و این نکته نشان‌دهنده محبت پیامبر(ص) به حضرت فاطمه(س) است.

مولوی سید احمد عبدالهی، امام جمعه اهل سنت درمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: همه مذاهب اسلامی بر فضائل حضرت فاطمه(س) اتفاق نظر دارند چرا که ایشان تربیت شده خاتم پیامبران(س) است.

وی اظهار کرد: در کتب اهل سنت هم بارها احادیثی در شأن ایشان نقل شده است از جمله این حدیث که در کتاب مشکات المصابیح که یکی از کتب اهل سنت است نقل شده که حضرت فاطمه(س) سیده زنان اهل بهشت است.

امام جمعه اهل سنت درمیان بیان کرد: همچنین در کتاب حیات صحابه از دیگر کتب اهل سنت آمده است که رسول الله(ص) هر وقت از یکی از غزوات برمی‌گشتند اول به خانه حضرت زهرا(س) می‌رفتند و از ایشان احوال‌پرسی می‌کردند.

مولوی عبدالهی ادامه داد: همچنین در کتب تاریخی و روایی اهل سنت نقل شده که رسول الله(ص) به حضرت زهرا(س) فرمودند که تو اولین کسی هستی که به من ملحق خواهی شد و این نکته نشان‌دهنده محبت پیامبر(ص) به حضرت فاطمه(س) است.

وی افزود: در کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم که از معتبرترین کتب حدیثی اهل سنت است نیز احادیث متعددی درباره حضرت فاطمه(س) نقل شده است از جمله این حدیث مشهور که پیامبر(ص) فرمودند فاطمه پاره تن من است.

امام جمعه اهل سنت درمیان گفت: زندگی حضرت فاطمه(س) سراسر برای زنان جامعه اسلامی الگو است اما از سه جنبه بیش از سایر ابعاد می‌توان از زندگی ایشان درس گرفت که نکته اول زهد و تقوای بی‌نظیر این بانوی بزرگ اسلام است.

مولوی عبدالهی ادامه داد: بخش دوم همراهی حضرت فاطمه(س) با شوهر در رابطه با امر دین است؛ چرا که این بانوی بزرگ نهایت همکاری را با حضرت علی(ع) در امور جهاد که مربوط به ترقی اسلام است داشتند که برای زندگی‌ها بسیار مهم است.

وی یادآور شد: نکته سوم در باب تربیت فرزندان است؛ چرا که حضرت فاطمه(س) فرزندانی را تربیت کردند که هر کدامشان برای مسلمین پیشوا بودند.

captcha