برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن سازمان انتقال خون
کد خبر: 3578162
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن سازمان انتقال خون

گروه مسابقات: اولین دوره مسابقات قرآن سازمان انتقال خون از صبح امروز و با شرکت 70 قاری و حافظ قرآن برگزار می‌شود.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین دوره مسابقات قرآن سازمان انتقال خون از صبح امروز هشتم اسفندماه و با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف در سازمان انتقال خون برگزار می‌شود.
بر همین اساس این مسابقات در دو رشته حفظ جزء 30 و قرائت سوره‌های مبارکه یاسین، واقعه و الرحمن برگزار می‌شود. در این مسابقات مجموعاً 70 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان که هر کدام 35 شرکت‌کننده دارد، حضور دارند.
همچنین داوران این دوره از مسابقات که از سوی سازمان دارالقرآن‌ الکریم معرفی شده‌اند محمد خواجوی و شاملو خواهند بود. این مسابقات اولین دوره برگزاری خود را تجربه کرده و به صورت کشوری برگزار می‌شود.
بر اساس گفته‌های دبیر این دوره از مسابقات در این دوره، نمایندگانی از شش استان قزوین، سمنان، قم، البرز، تهران و مرکزی حضور دارند. همچنین شرکت‌کنندگانی از ستاد مرکزی و دانشجویان موسسه طب انتقال خون نیز حضور خواهند داشت.
این مسابقات از ساعت 9 صبح امروز، هشتم اسفندماه شروع شده و تا ساعت 14 ادامه دارد، مراسم اختتامیه نیز از ساعت 14 و با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، این رقابت‌ها اولین رویداد قرآنی این سازمان است که به صورت گسترده برگزار و قرار است از سال آینده این مسابقات در 31 استان کشور برپا شود.
همچنین برگزیدگان این مسابقات در مرحله کشوری به جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت و مسابقات قرآن کارکنان دولت و وزارتخانه‌ها راه خواهند یافت.
captcha