ویژگی‎ها و کمالات حضرت فاطمه‌زهرا(س)
کد خبر: 3578166
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

ویژگی‎ها و کمالات حضرت فاطمه‌زهرا(س)

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که ویژگی و کمالات حضرت فاطمه‌زهرا(س) بسیار گسترده و وسیع است، گفت: ایمان و بندگی به خدا، علم، دانش، معرفت و بصیرت، ازدواج با حضرت علی(ع)، برخورداری از علم لدنی، دفاع از حریم ولایت بخشی از ویژگی‎ها و کمالات حضرت فاطمه(س) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله سید احمد میرعمادی با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) مظهر صفات و اسماء الهی بوده و انسان کاملیست که تمام ابعاد زندگی ایشان برای ما درس است.
وی با اشاره به این‌که ویژگی و کمالات حضرت فاطمه‌زهرا(س) بسیار گسترده و وسیع است، افزود: هیچ کس نمی‌تواند به عظمت و بزرگی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) پی ببرد.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که جایگاه و شخصیت حضرت زهرا(س) آن‌چنان بزرگ است که خداوند در قرآن سوره کوثر را در شان ایشان نازل کرد، عنوان کرد: سوره کوثر نشان داد که حضرت زهرا(س) مبنا و سرچشمه کمالات و خیرات بوده است کمااینکه محتوای سوره کوثر بوده که پیامبر تو به‌وسیله کوثر باقی می‌مانی و دشمن تو ابتر است
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: آیه تطهیر، مودت، ذی‌القربی و مباهله هر کدام دلالت بر عظمت حضرت زهرا(س) دارد کمااینکه حضرت زهرا(س) اسامی و نام‌های زیادی دارد که این اسامی بیانگر کمالات ایشان است که ازجمله آن‌ها می‌توان به مرضیه، شهیده، محدثه و عالمه اشاره کرد.
این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که کنیه حضرت زهرا(س) ام‌الائمه است، افزود: یکی دیگر از فضیلت‌های حضرت فاطمه زهرا(س) ازدواج ایشان با حضرت علی(ع) است.
وی در تشریح ویژگی‌های حضرت فاطمه‌زهرا(س) اظهار کرد: اولین ویژگی حضرت زهرا(س) ایمان و بندگی به خداست کمااینکه ایمان پایه همه فضیلت‌ها و عبادت اساس همه کمالات بوده به‌طوری‌که پیامبر اسلام(ص) در حدیثی در خصوص عمق ایمان حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: دل، اعضا و جوارح حضرت زهرا(س) مملو از ایمان است و در حدیثی  امام صادق(ع) می‌فرمایند: هرگاه فاطمه(س) عبادت می‌کرد نور عبادت فاطمه(س) آسمان را روشن می‌کرد.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که عظمت و بزرگی حضرت فاطمه زهرا(س) به‌خاطر ایمان و عبادت ایشان است، گفت: ما باید از زندگی و سیره رفتاری حضرت فاطمه‌زهرا(س) درس بگیریم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان علم، دانش، معرفت و بصیرت را از دیگر ویژگی‌های حضرت فاطمه‌زهرا(س) دانست و افزود: علم مایه کمالات است و معرفت و بصیرت اساس رشد و سعادت و کمال انسانی است در حدیثی امام صادق(ع) در تفسیر کلمه فاطمه می‌فرماید: «خداوند به‌واسطه علم فاطمه(س) را محبوب ساخته است.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که حضرت فاطمه‌زهرا(س) آن‌قدر وسعت علمی داشت که از علم بشری بی‌نیاز بود، تصریح کرد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) از علم لدنی برخوردار بوده است این در حالی‌است که به سخنرانی‌های حضرت فاطمه‌زهرا(س)، پاسخگو بودن حضرت زهرا(س) به سؤالات بانوان مدینه، مصحف حضرت زهرا(س) و معلم بودن حضرت فاطمه زهرا(س)  عظمت علمی ایشان را نشان می‌دهد این در حالی‌است که اگر بخواهیم به کمال برسیم به‌واسطه علم و ایمان می‌توان به کمال رسید.
وی گفت:  مبارزات پی‌درپی حضرت فاطمه زهرا(س) برای خدا و دفاع از حریم ولایت دیگر ویژگی آن حضرت است به‌طوری‌که حضرت فاطمه‌زهرا(س) در مسیر ولایت قدم برداشت و اولین شهیده راه ولایت است کمااینکه حضرت فاطمه زهرا(س) جان خودش را برای دفاع از ولایت تقدیم کرد.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که پس‌از رحلت پیامبر(ص) سقیفه بنی ساعده برگزار شد، اضافه کرد: بعد از تعیین خلیفه در سقیفه بنی ساعده، خانه‌نشینی امام علی(ع)، نفی ولایت و فاطمه‌ستیزی در دستور کار دشمنان قرار گرفت به‌طوری‌که امام علی(ع) را خانه‌نشین کردند و با دست بسته به‌سمت مسجد بردند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: تنها کسی‌که برای دفاع از ولایت ایستاد حضرت زهرا(س) بود به‌طوری‌که آن حضرت مورد هجمه قرار گرفت و ظلمی که بر فاطمه زهرا(س) رفت به هیچ کسی نشد.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که حضرت فاطمه‌زهرا(س) آن‌قدر عظمت و بزرگی داشت که وقتی وارد بر خانه می‌شود رسول خدا (ص) تمام قد در برابر ایشان بلند می‎شد، گفت: خانه حضرت فاطمه‌زهرا(س) محل نزول وحی بود و آن‌قدر بر فاطمه(س) سخت گرفتند که در آخر عمر از خدا طلب مرگ می‌کرد.




captcha