نوروز؛ فرصتی برای از بین بردن گناهان
کد خبر: 3578240
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
امام جمعه سلماس:

نوروز؛ فرصتی برای از بین بردن گناهان

گروه معارف: امام جمعه سلماس بیان کرد: از بزرگ‌ترین گناهان ترک صله‌رحم بوده و نوروز فرصتی برای از بین بردن گناهان است.

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه سلماس، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در ایام نوروز با انفاق و صله رحم معاصی گذشته خود را جبران کنیم.
وی ادامه داد:از ویژگی‌های جامعه اسلامی و بهترین عمل در ایام پایانی سال، انفاق بوده و نباید از این موضوع نیز غافل بود که دست گیری از مستضعفین، خود برکات فراوانی را در زندگی دنیوی و اخروی فرد برجای گذاشته و برکت و روزی را چند برابر می کند.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: عمل به دستورات شرعی و دور گشتن از معاصی خود افزایش روزی را به دنبال داشته و قطعا به هر اندازه ای که جامعه از این اوامر الهی دور گشته و قدم در مسیر گناه بگذارد، برکت نیز از جامعه رخت بربسته و جای خود را به مشکلات و معضل‌های اقتصادی خواهد داد.
وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه بیش‌تر قرار گیرد پرداختن به موضوع نماز اول وقت است که اگر در جامعه‌ای نهادینه شود بنا بر روایات فراوان تاثیرات بسیاری را در افزایش روزی در آن مجموعه به دنبال خواهد داشت.
امام جمعه سلماس تاکید کرد: هرچند موضوع انفاق و پرداخت خمس از مهم ترین مسائل در این ایام بوده اما عمل پرفیض و معنوی صله‌رحم نیز، خود نوعی عمل حسنه، هم‌چون انفاق به شمار رفته و کسانی که توانایی مالی ندارند می‌توانند از آن به عنوان میان‌بری معنوی برای وسعت روزی استفاده کنند.
captcha