شهدا الگوی اخلاق پزشکی و پرستاری هستند
کد خبر: 3578245
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
طباطبایی:

شهدا الگوی اخلاق پزشکی و پرستاری هستند

گروه سلامت: رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ از شهدای پزشکی به عنوان الگوهای همیشگی اخلاق پزشکی و پرستاری یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سید نظام‌الدین طباطبایی، رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ امروز، هشتم اسفندماه، در چهارمین یادواره شهدای پزشکی تهران ضمن پاسداشت یاد این شهدا و مجاهدت‌های آنها اظهار کرد: این چهارمین یادواره شهدای جامعه پزشکی است که بسیج جامعه پزشکی تهران برگزار می‌کند. ما یک بانک اطلاعات 200 نفره از شهدا و خانواده‌های آن‌ها درست کرده‌ایم که در آن اطلاعات شهدای جامعه پزشکی و خانواده‌های آن‌ها گردآوری شده است.

وی افزود: تا پیش از این سه جلد کتاب سپیدجامگان آسمانی چاپ شده است که امروز جلد چهارم آن نیز رونمایی می‌شود.

طباطبایی با بیان اینکه در رابطه با شهدای جامعه پزشکی عقب ماندگی‌هایی از سوی دست‌اندرکاران وجود دارد عنوان کرد: اگر می‌خواهیم فرهنگ جهاد و ایثار را گسترش دهیم حتما باید در این رابطه اقدامات جدی انجام داده تا بتوانیم در میان جامعه پزشکی شهدای این گروه را به عنوان الگوهای همیشگی مطرح کنیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ عنوان کرد: امروز به برکت خون شهدا است که این کشور در شرایط امنی قرار گرفته و عزت و شرف را به جمهوری اسلامی ایران عطا شده است. باید تا جایی که می‌توانیم این شهدا را به عنوان الگوی اخلاق پزشکی و اخلاق پرستاری معرفی کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده جوانان در عرصه‌های جهادی عنوان کرد: خوشبختانه این اشتیاق در میان جوانان بسیار است که راه شهدا را ادامه دهند و امروز می‌بینیم که در نقاط محرومی مانند استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و دیگر نقاط این جوانان حضور گسترده‌ای دارند.

وی با اشاره به چهارمین یادواره جامعه پزشکی عنوان کرد: در این یادواره از چهار تن از شهدای دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهار تن از علوم پزشکی ایران، سه شهید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، یک شهید دانشگاه علوم بهزیستی، یک شهید دانشگاه بقیة‌الله(عج) و یک شهید دانشگاه علوم پزشکی ارتش بیمارستان بعثت تجلیل می‌شود.

طباطبایی یادآور شد: دو تن از شهدایی که در این نشست معرفی می‌شوند از شهدای مدافع حرم بوده که یک تن از آن‌ها شهید فوریت‌های پزشکی و دیگری از شهدای دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(عج) است.

وی در پایان سخنان خود از تشکیل دبیرخانه دائمی یادواره بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در بسیج جامعه کشور خبر داد.

captcha