حیات ابدی شهدا و تأثیر آن در تربیت جوانان
کد خبر: 3578261
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
عیسی‌زاده عنوان کرد:

حیات ابدی شهدا و تأثیر آن در تربیت جوانان

گروه سلامت: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از مشخصه‌های حیات ابدی شهدا را تأثیر آن در تربیت نسل جوان دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،حجت‌الاسلام والمسلمین نیکزاد عیسی‌زاده، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز، هشتم اسفندماه، در چهارمین یادواره شهدای جامعه پزشکی با بیان اینکه هرگاه انسان به شخصیت و عظمت شهدا می‌نگرد احساس حقارت می‌کند اظهار کرد: ما نیازمند یاد شهدا هستیم هر اندازه این کار را انجام دهیم کم بوده چرا که یاد آن‌ها در لحظه لحظه زندگی ما اثرگذار است.

عیسی‌زاده با اشاره به آیه 69 سوره آل عمران، عنوان کرد: قرآن کریم بالاترین نگاه و تعبیر را از شهدا دارد، یکی از مهمترین شاخص‌هایی که قرآن برای شهدا در نظر گرفته شاخص حیات است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: حیات این شهداست که به جامعه ما امنیت داده است امنیت فقط فیزیکی، نظامی و جانی نیست بلکه امنیت اخلاقی است. اگر شهدا را حذف کنیم باید منتظر هجمه‌های اخلاقی و ناامنی باشیم.

عیسی‌زاده بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری جوانان سالم امروز پشت سر شهدا حرکت می‌کنند، اینها رویش‌های شهدا هستند، امروز شهدای مدافع حرم مصداق این رویش‌ها می‌باشند.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که یاد شهدا وجود داشته باشد جامعه از تمامی گزندها مصون است عنوان کرد: با یاد شهدا است که می‌توانیم جوانان خود را تربیت کنیم.

عیسی زاده با اشاره به تشییع جنازه شهدای گمنام در دانشگاه‌ها عنوان کرد: کسانی که زمانی با دفن و تشییع جنازه این شهدا مخالفت می‌کردند امروز می‌گویند که تأثیر این شهدا بر دانشگا‌ه‌ها و دانشجویان قابل کتمان نیست و موجب اثر مثبتی بر دانشجویان و اساتید شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در علوم پزشکی تهران یادآور شد: آیا این تأثیر شهدا بر امنیت و فعالیت‌های جهادی همان حیات شهدا نیست، آیا تربیت جوانان رزق و روزی آن‌ها نزد پروردگار نیست، خانواده‌های معظم شهدا قطعا از این مسئله خشنود هستند و این امور مایه مباهات آن‌ها است.

captcha