برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3578266
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
رحیمی خبر داد:

برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت نام 550 دانشجومعلم در بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان این دانشگاه، از برگزاری آزمون‌های مرحله استانی جشنواره در اردیبهشت‌ماه 96 خبر داد.

مسعود رحیمی، مدیر پردیس های دانشگاه فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: هر ساله جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با هدف اعتلای علمی، معنوی، هنری و ادبی آنان و با تاکید بر ساحت های شش گانه تربیتی به صورت سراسری و در قالب سه جشنواره قرآن و عترت، جشنواره علمی، ادبی و هنری و جشنواره سرود و تئاتر در این دانشگاه برگزار می شود. 
وی در خصوص بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت گفت: این جشنواره در بخش های شفاهی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ یک جزء، پنج جزء، ده جزء،20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، دعاخوانی و اذان و رشته های کتبی شامل ترجمه و تفسیر قرآن، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین، آشنایی با احادیث، نهج‌البلاغه و احکام در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.
رحیمی ادامه داد: ثبت نام این جشنواره در استان از اواخر بهمن ماه شروع شده است و آزمون های این جشنواره در هفته اول و دوم اردیبهشت ماه 96 در پردیس ها به صورت همزمان برگزار می شود.
مدیر دانشگاه فرهنگیان استان گفت: منتخبین مرحله استانی جشنواره قرآن و عترت به مرحله کشوری جشنواره دانشگاه فرهنگیان اعزام می شوند و منتخبین مرحله کشوری در صورت کسب حد نصاب امتیاز به اختتامیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور راه پیدا می کنند.
یادآور می شود هم اکنون نزدیک به 1100 دانشجو معلم در مقاطع کارشناسی پیوسته و ارشد ناپیوسته در پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان در حال تحصیل هستند.
captcha