استقرار کاروان بافت فرش حرم امام حسین(ع) در فرهنگسرای خاوران
کد خبر: 3578356
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

استقرار کاروان بافت فرش حرم امام حسین(ع) در فرهنگسرای خاوران

گروه جامعه: مدیر اجرایی پروژه فرش امام حسین(ع) فرهنگسرای خاوران از میزبانی این فرهنگسرا برای کاروان بافت فرش حرم امام حسین(ع) با رویکرد ایجاد اشتغال برای نیازمندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 15، محمدحسین جعفریان، مدیر اجرایی پروژه فرش امام حسین(ع) با بیان اینکه فرهنگسرای خاوران میزبان کاروان بافت فرش حرم امام حسین(ع) با رویکرد ایجاد اشتغال برای نیازمندان است گفت: بافت این فرش با مشارکت سه میلیون نفر انجام می‌شود، همچنین کمک هر خیر در قالب هر گره به نام خیریه اشتغال امام حسین(ع) در شناسنامه فرش حرم این امام عظیم‌‌الشأن ثبت می‌شود.

جعفریان با اشاره به بافت فرش حرم امام حسین(ع) اظهار کرد: طرح فرش امام حسین(ع) توسط خیریه نذر و اشتغال امام حسین(ع) اجرا می‌‌شود که از جنس کرک و ابریشم و دارای سه میلیون گره با ابعاد 1.80 در 2.30 متر است.

جعفریان با توجه به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز اگر کسی بتواند زمینه اشتغال‌زایی و کار را فراهم آورد یک عبادت انجام داده است، تصریح کرد: پروژه بافت فرش حرم امام حسین(ع) با هدف ایجاد اشتغال برای نیازمندان، ثبت یک اثر هنری، فرهنگی، مذهبی و ملی با مشارکت مردمی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و ثبت یک رکورد جهانی در خلق یک اثر هنری با مشارکت میلیونی مردم اجرا می‌شود.

مدیر اجرایی فرش حرم امام حسین(ع) گفت: فرش امام حسین(ع) هشت بافنده دارد که بافنده‌‌ها به‌ صورت نوبتی کار بافت را انجام می‌‌دهند. فاز دوم پروژه فرش امام حسین(ع) آماده اهدا به حرم آن حضرت است که در حال حاضر در فرهنگسرای خاوران جهت بازدید و زیارت عموم مردم مستقر شده. در این طرح که قابلیت اجرا در  تمامی شهرها را دارد تمام عواید حاصل از کمک‌های مردمی در همان مجموعه صرف ایجاد اشتغال برای نیازمندان می‌شود.

یادآوری می‌شود، حضور کاروان بافت فرش حرم امام حسین(ع) از روز سوم اسفند‌ماه، با ثبت اسامی ایثارگران آتش‌نشان به پاس احترام به این عزیزان و همچنین به نام شهدای تکاور مدافع حرم، به میزبانی فرهنگسرای خاوران واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران، سه‌راه هاشم آباد در شناسنامه فرش حرم ثبت شد.

captcha