محوطه‌سازی پروژه مقبره‌الشهدا تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد
کد خبر: 3578443
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
جعفری:

محوطه‌سازی پروژه مقبره‌الشهدا تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد

گروه جامعه: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه محوطه سازی پروژه مقبره الشهدا تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد، گفت: محوطه سازی مجموعه شامل نورپردازی کل پروژه، ساخت شش آبنما، اجرای مسیر سنگ فرش و کاشت شش درخت در فضای بیرونی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از ‌شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، ‌علیرضا جعفری، مدیرعامل این سازمان، در ادامه بازدید از پروژه‌های در حال اجرای شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در جریان روند اقدامات مجموعه مقبره الشهدا قرار گرفت و گفت: مقبره الشهدا دارای دو بخش اصلی و اداری است که بخش اداری جزو محوطه الحاقی به مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه نمای خاص پروژه مقبره الشهدا برگرفته از معماری سنتی ایرانی است، گفت: کاشی کاری‌ها و فعالیت‌های محتوایی در دیوارهای مقبره الشهدا شامل کتیبه نگاری آیات قرآن کریم با خط کوفی در بالای پنجره‌های محوطه و دیوارهای پیرامون در حال انجام است.

جعفری ادامه داد: با توجه به حضور و شرکت جمع کثیری از مردم در مراسم‌های حسینیه امام حسن مجتبی(ع) هیئت رزمندگان غرب تهران و تدفین شهدای گمنام در جوار این مجموعه فرهنگی مذهبی، بنای یادمانی بر مزار شهدای گمنام در دست احداث است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه فلسفه حضور شهدا در فضاهای شهری منجر به زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا می‌شود، افزود: تدفین و حضور شهیدان در فضاهای شهری تذکری است تا بدانیم آسایش و امنیت امروز جامعه ما مرهون خون شهدا است.

وی یکی از مهمترین فواید حضور شهدا در فضاهای شهری را به وجود آمدن فضای روحانی و معنوی در سطح شهر دانست و گفت: مقبره الشهدا مکانی برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

جعفری ارتقای فضای معنوی محور آزادی در ایام سال به ویژه در مراسم‌های مذهبی و بهره معنوی حسینیه امام حسن مجتبی(ع) از مزار شهدای گمنام را از جمله اهداف راه‌اندازی مقبره الشهدا برشمرد و گفت: بهره‌ معنوی مردم و مسافران مترو از این فضای معنوی و همچنین ایجاد فضای مناسب برای اقامه نماز در کنار محور آزادی و ایستگاه مترو از دیگر دلایل برپایی این فضای فرهنگی به شمار می‌آید.

جعفری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: با فرهنگ جهاد و شهادت می‌توان در برابر تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان ایستادگی کرد. اگر فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده منتقل شود، انقلاب اسلامی در مقابل جریان تهاجم فرهنگی دشمن بیمه می‌شود.

لازم به ذکر است حدود 200 متر مربع فضای مذهبی مقبره و حسینیه جهت اقامه نماز و برگزاری مراسم‌های مذهبی و حدود 70 مترمربع فضا‌های پشتیبانی و اداری برای ارائه خدمات عمومی به مردم در زمینی به مساحت تقریبی 1000 مترمربع از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران درحال احداث است.
captcha