کمترین اعتبارات بخش فرهنگی مربوط به اقامه نماز است
کد خبر: 3578580
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

کمترین اعتبارات بخش فرهنگی مربوط به اقامه نماز است

گروه اجتماعی: دبیر ستاد اقامه نماز کردستان از نبود اهتمام جدی در مدیران برای ترویج فرهنگ اقامه نماز انتقاد کرد و گفت: در کشور ما در نظام بودجه ریزی، امور فرهنگی کمترین اعتبار و در امور فرهنگی نیز کمترین اعتبار مربوط به اقامه نماز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مهدی طالبی، دبیر ستاد اقامه نماز کردستان یکشنبه، هشتم اسفندماه در ششمین همایش تخصصی اعضای کمیته‌های مرکز مطالعات راهبردی با موضوع نقش اقامه نماز در سلامت اجتماعی که در سنندج برگزار شد، بر تشویق جوانان و نوجوانان به اقامه نماز تاکید و اظهار کرد: در جامعه‌ای که نماز اقامه شود، فحشا و منکر نخواهد بود.

وی افزود: آنچه امروز در جامعه مشاهده می‌شود با آنچه برگرفته از دین ماست، متفاوت است و با هم مطابقت ندارند، امروز در حالی از وضعیت نامطلوب اجتماع رنج می‌بریم که جامعه ما جامعه‌ای اسلامی است.

دبیر ستاد اقامه نماز کردستان اعلام کرد: با وضعیت کنونی اگر بگوییم وضعیت فرهنگی جامعه نامطلوب است، به خطا نرفته‌ایم و اینکه چرا به این وضعیت دچار شده‌ایم و آثار نماز را کمتر مشاهده می‌کنیم را باید آسیب‌شناسی کرد.

وی با اعلام اینکه نماز خواندن در جامعه و به طور خاص در جوانان و نوجوانان رنگ باخته است، بیان کرد: ما باید با اهتمام توجه جدی به این قشر جامعه دلایل اصلی این ارم را یافته و درصدد رفع آن اقدام کنیم.

طالبی با اشاره به اینکه در این راستا اقامه نماز کردستان به انجام پژوهشی در این زمینه اقدام کرده است، بیان کرد:  ستاد در این پژوهش با توزیع 12 هزار پرسشنامه‌ جامع جوانان و نوجوانان استان در زمینه وضعیت نمازخوانی مورد بررسی قرار گرفتند که نتایج جالب توجهی در برداشته است.

دبیر ستاد اقامه نماز کردستان ادامه داد: براساس نتایج این پرسشنامه 47 درصد از جامعه آماری ما همیشه نماز می‌خوانند، 24 درصد اکثر اوقات، 21 درصد برخی اوقات، 8 درصد هیچوقت، هستند.

وی اعلام کرد: همچنین در پاسخ به سوال شرکت در نماز جماعت، 7.2 درصد هر روز، 16.5 درصد اکثر روزها، 26 درصد بعضی روزها، 7.6 درصد یک روز و عدم شرکت نیز 38.7 درصد از پاسخ‌ها بوده است.

دبیر ستاد اقامه نماز کردستان ادامه داد: نگاه ما به جوانان و نوجوانان نگاه افراد نماز نخوان است در حالی که در این پژوهش اعلام کرده‌اند که نماز می‌خوانند و معدود افرادی نیز که اعلام کردند نماز نمی‌خوانند به دلیل تنبلی و یا عدم اطلاع از تاثیرات آن بوده است.

وی در پایان از نبود اهتمام مدیران در این رابطه انتقاد کرد و یادآور شد: در کشور ما در نظام بودجه‌ریزی، امور فرهنگی کمترین اعتبار و در امور فرهنگی نیز کمترین اعتبار مربوط به اقامه نماز است.
captcha