محبت واقعی اهل بیت(ع) با انجام اعمال عبادی در آدمی به‌وجود می‌آید
کد خبر: 3578593
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
استاد حوزه و دانشگاه:

محبت واقعی اهل بیت(ع) با انجام اعمال عبادی در آدمی به‌وجود می‌آید

کانون خبرنگاران نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ریاضت در حسینیه صنف پیراهن‌دوزان گفت: محبت واقعی اهل بیت(ع) با اطاعت کامل از آنان و انجام اعمال عبادی در آدمی به‌وجود می‌آید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم هفتگی هیئت احرارالحسین(ع) روز یکشنبه، هشتم اسفندماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ریاضت پیرامون خصلت‌های دوستدارن اهل بیت(ع) در حسینیه صنف پیراهن‌دوزان تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام ریاضت بعد از بیان مسئله شرعی درباره ابعاد مختلف خوشبختی در دنیا، گفت: یکی از آرزوهای مشترک انسان‌ها بدون در نظر داشتن اعتقادات آنان رسیدن به خوشبختی ظاهری است؛ البته تعریف واقعی سعادتمندی با آنچه در ذهن ما وجود دارد متفاوت است به همین دلیل بعضی از جوانان فوتبالسیت یا بازیگری خاص را هدف زندگی خود قرار می‌دهند و سعی دارند حتی با شبیه شدن به آنان خوشبخت شوند درحالی که ظاهر فرد نمی‌تواند شخصیتی سازنده را در پی داشته باشد.
وی ادامه داد: آنچه از روایات و آیات فهمیده می‌شود سعادتمند واقعی در دنیا و آخرت اهل بیت(ع) هستند و به همین دلیل در زیارت وارث عرض می‌کنم ای کاش با شما بودیم تا به سعادتمندی واقعی نائل می‌شدیم؛ در روایتی حضرت زهرا(س) فرمودند خوشبخت واقعی محبان امیرالمؤمنین(ع) هستند و به همین جهت خود ایشان عاشق و شیفته واقعی همسرشان بودند.
ریاضت افزود: برای عاقبت به خیر شدن طبق روایات ابتدا باید هویت شیعیان مشخص شود و برای همین پیامبر(ص) و دیگر امامان فرموده‌اند دوستداران ما از سرشت و ذات واقعی ما آفریده شده‌اند حال اگر شخصی طبق رفتار ائمه(ع) عمل کند به سعادتمندی خواهد رسید.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مرحله ابتدایی جهت افزایش محبت نسبت به اهل بیت(ع) اطاعت کامل از آنان است؛ در طول زندگانی ۹ ساله حضرت زهرا(س) با امام علی(ع) هیچ‌گاه از یکدیگر درخواست متوقعانه‌ای نکردند؛ زمانی که خلفا طلب کردند با اصرار فراوان به عیادت حضرت زهرا(س) آیند هنگام بیان چنین موضوعی از سوی امام علی(ع) ایشان چنین فرمود که خانه خانه‌ی توست و من هم کنیز تو هستم هر چه صلاح می‌دانی عمل کن.
وی ادامه داد: فقط یک‌بار حضرت زهرا(س) درخواستی را در روزهای پایانی عمر شریف‌شان به حضرت امیر(ع) فرمودند آن هم اینکه وقتی از دنیا رفتم من را شبانه غسل بده و شبانه کفن کن زیرا دوست ندارم متجاوزان به خانه وحی بر سر مزارام حاضر شوند؛ قبل از بیان موضوع از شوهر اجازه گرفتند تا اینکه حالات درونی برایش روشن شود. زنان امروزی باید توجه کنند صرف پیروی ظاهری از مادر سادات بدون رضایت شوهر آثاری نخواهد داشت.
شاگرد آیت‌الله مجتهدی تهرانی در پایان گفت: گام دوم در جهت افزایش محبت به امامان انجام اعمال عبادی است؛ البته عبادت به سه بخش فردی، اجتماعی و خانوادگی تقسیم می‌شود، وقتی شخص به وظایف ظاهری دین عمل کند عبادت فردی را شناخته است، عبادت اجتماعی بیشتر به بانوانان باز می‌گردد چراکه وظیفه اصلی زن از دیدگام صاحب این ایام انجام کارهای خانه است، به همین دلیل وقتی خانمی در ماه رجب سال گذشته از من طلب ذکر خاصی کردند گفتم ذکر شما انجام وظایف شوهرداری است.
یادآور می‌شود، در ادامه مراسم روح‌الله بهمنی، سیدحجت بحرالعلوم، محمدحسین حدادیان و حیدر خمسه به روضه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند.
محمد ایمانی‌مهر
captcha