انتشار تقویم اوقات شرعی 2017 در آلبانی
کد خبر: 3578743
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

انتشار تقویم اوقات شرعی 2017 در آلبانی

گروه بین‌الملل: تقویم مذهبی و اوقات شرعی سال 2017 میلادی، از سوی مرکز جهانی بکتاشیه در آلبانی چاپ و منتشر شد.

انتشار تقویم اوقات شرعی 2017 در آلبانی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تقویم مذهبی و اوقات شرعی سال2017 میلادی، چاپ مرکز جهانی بکتاشیه با همكاری مرکز مطالعات و تحقیقات مجمع جهانی اهل بیت(ع) و تیراژ 3000 نسخه منتشر شد.
روی جلد این تقویم نمایی از محرابی مزین به آیات قرآنی و پشت جلد آن به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) به صورت خط نقاشی منقش است.
در صفحه نخست این تقویم، آیاتی از كلام‌الله مجید و روایاتی از حضرت محمد(ص) آمده و اوقات شرعی به وقت آلبانی درج شده است.
این تقویم در 96 صفحه شامل اوقات شرعی، تاریخ میلاد و وفات ائمه اطهار و معصومین(ع) و روز‌شمار تاریخ و مناسبت‌های دینی اسلامی و تقویم تاریخ ملی آلبانی سال 2017 میلادی است.
انتشار کتاب «فاطمه زهرا(س)» در آلبانی

گزارش دیگری نیز حاکی است، کتاب «فاطمه زهرا(س)» نوشته حاجی جمال بالا در قالب 80 صفحه مجزا با تیراژ 1000 نسخه با همكاری کمیته مطالعات و تحقیقات علویون تهیه و توسط طریقت اسلامی قادریه در آلبانی چاپ و منتشر شد.
این کتاب درباره زندگی و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) است. در آغاز کتاب مقدمه‌ای از نویسنده و سپس، معرفی اهل بیت رسول خدا(ص) آمده است و در ادامه به معرفی شخصیت والا مقام دخت عزیز پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) از بدو تولد تا شهادت می‌پردازد.
همچنین، با توجه به نیاز جامعه مسلمان آلبانی به شناخت بیشتر حضرت فاطمه زهرا(س)، به درخواست بویار خراسانی، رهبر طریقت اسلامی علوی قادریه آلبانی، رایزنی فرهنگی ایران از تهیه و چاپ این کتاب، حمایت كرد.
اهل بیت(ع)، تولد فاطمه(س)، دوران کودکی، درگذشت حضرت خدیجه مادر گرامی حضرت فاطمه زهرا(س)، هجرت حضرت فاطمه(س) به مدینه و ازدواج فاطمه(س) با امام علی(ع)، از جمله مطالب این كتاب است.
در بخشی دیگر، فاطمه(س)؛ زن و مادر، وفات نبی اکرم(ص)، محبت فاطمه(س) برای پدرش، رسول خدا(ص)، لحظات پایانی عمر حضرت فاطمه(س)، ویژگی‌های خاص و اصیل آن، شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و کتاب‌شناسی آمده است.
انتشار تقویم اوقات شرعی 2017 در آلبانی
عکس روی جلد تقویم شرعی آلبانی



عکس پشت جلد تقویم


captcha