14 مسیحی در نیجریه به اسلام مشرف شدند
کد خبر: 3578749
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

14 مسیحی در نیجریه به اسلام مشرف شدند

گروه بین‌الملل: 14 مسیحی از جمله یک کشیش در جریان مناظره‌ای که در محل آکادمی تبلیغات اسلامی(ACADIP) ایالت «کوارا» در نیجریه برگزار می‌شد؛ به دین مبین اسلام تشرف یافتند.

14 مسیحی در نیجریه به اسلام مشرف شدند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از «nigerianbulletin»، در برنامه‌ای که 24 فوریه(6 اسفند) در آکادمی تبلیغات اسلامی ایالت کوارا برگزار شد، بعد از سخنرانی «یوسف آدیپویو»، سخنران مسلمان درباره اسلام، تعدادی از مسیحیان و یک کشیش، مسلمان شدند.
بر اساس این گزارش، حدود 316 مسیحی در طول شش ماه گذشته توسط برنامه‌های اسلامی آکادمی تبلیغات اسلامی ایالت کوارا به دین مبین اسلام مشرف شده‌اند.
کشور نیجریه با جمعیتی نزدیک به ۱۵۰ میلیون نفر از کشورهای پرجمعیت آفریقاست که نیمی از جمعیت این کشور مسیحی و نیمی سنی هستند. اما از سال ۱۹۸۰ م و بیشتر از سال ۱۹۹۵م، روند رو به رشد گرویدن مسلمانان سنی به مذهب شیعی در این کشور مشاهده شده است؛ به‌گونه‌ای‌که در حال حاضر تعداد شیعیان حداقل 10 میلیون نفر برآورد شده است.
«َألحَرَکَةُ الاسلامیة فی نیجِیریا» یا جنبش اسلامی نیجریه، عنوان جنبش شیعیان نیجریه است که رهبری آن را شیخ ابراهیم زاکزاکی بر عهده دارد. این جنبش فعالیت‌های مختلف آموزشی و اجتماعی به شیعیان نیجریه ارائه می‌دهد و مقر رهبری آن در زاریا است. جنبش اسلامی نیجریه از ۱۹۸۴م روز قدس را برای راهپیمایی اعلام کرد. نیروهای ارتش نیجریه بارها به طرفداران این جنبش در زاریا و کانو حمله کرده‌اند که در پی این حملات شماری از شیعیان از جمله چهار تن فرزندان شیخ زاکزاکی کشته و برخی از مراکز متعلق به این جنبش مانند حسینیه بقیه الله تخریب شده است.
این روحانی برجسته شیعه و همسرش سال گذشته در پی درگیری‌های مرگبار میان هواداران جنبش اسلامی نیجریه و نیروهای دولتی نیجریه بازداشت شدند.
14 مسیحی در نیجریه به اسلام مشرف شدند
captcha