ارائه آموزش‌های قرآنی در دارالقرآن رضوی دزفول
کد خبر: 3578807
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

ارائه آموزش‌های قرآنی در دارالقرآن رضوی دزفول

گروه فعالیت‌های قرآنی: مؤسسه قرآنی رضوی شعبه شهرستان دزفول که زیر نظر مؤسسه قرآنی آستان قدس رضوی در حال فعالیت است، دوره‌های قرآنی متنوعی ویژه سه گروه سنی خردسال، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌کند.

عبدالکریم رائی، مدیر مؤسسه قرآنی رضوی شعبه شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه فعالیت این مؤسسه زیر نظر دارالقرآن آستان قدس رضوی از سال 1388 در شهرستان دزفول آغاز شده است، افزود: این مؤسسه دوره‌های کامل علوم قرآنی را در سه مقطع خردسال، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه مربیان این مؤسسه در دوره‌های تربیت مربی که آستان قدس رضوی آن‌ها را برگزار می‌کند، شرکت می‌کنند، افزود: برنامه‌های جامع قرآنی این مؤسسه به صورت سالانه از سوی آستان قدس رضوی ارسال می‌شود.

رائی با بیان اینکه بیش از 15 مربی در امر آموزش به خردسالان و نوجوانان در حال فعالیت هستند، افزود: در مقطع خردسالان به آموزش ابتدایی حروف الفبا عربی، قرائت قرآن و حفظ توجه می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی رضوی شعبه شهرستان دزفول با بیان اینکه به قرآن‌آموزان مقطع نوجوانان دوره‌های تکمیلی روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن آموزش داده می‌شود، گفت: در مقطع بزرگسالان دوره‌ها بر حسب نیاز به صورت تخصصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دوره حفظ قرآن سه کلاس ویژه نوجوانان در حال فعالیت است، افزود: بیش از 30 قرآن‌آموز در این دوره در حال حفظ قرآن هستند. این قرآن‌آموزان جزء 30 و 1 قرآن کریم را حفظ کرده‌اند و هم‌اکنون در حال حفظ جزء 2 قرآن هستند.

رائی هدف از برگزاری این دوره‌های قرآنی را ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد و گفت: در پایان هر دوره و پس از قبولی در آزمون نهایی به قرآن‌آموزان گواهی‌نامه پایان دوره از سوی آستان قدس رضوی اعطا خواهد شد.

رائی عنوان کرد: در استان خوزستان و در شهرستان‌های دزفول، شوشتر و اهواز شعب مؤسسه قرآنی رضوی آستان قدس رضوی در حال فعالیت هستند.

captcha