ضعف نویسندگی در عرصه دفاع مقدس
کد خبر: 3578828
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
معاون خبرگزاری دفاع مقدس:

ضعف نویسندگی در عرصه دفاع مقدس

گروه ادب: معاون خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر فهرست‌نگاری وقایع دفاع مقدس،‌ تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد که در حوزه دفاع مقدس با ضعف نویسندگی روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سرهنگ دانا،‌ معاون خبرگزاری دفاع مقدس در نشست رونمایی از کتاب «حاجی فیروز» که امروز،‌ 9 اسفند برگزار شد،‌ عنوان کرد: این کتاب را حرکتی در جهت نگاه و دستور رهبر معظم انقلاب می‌دانم. معظم‌له بارها تاکید فرمودند که دفاع مقدس هزاران هزار حادثه دارد که باید بیان شوند و اگر نمی‌توانید،‌ دست‌کم آنها را فهرست کنید.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از نویسندگان حوزه دفاع مقدس ناامید شده‌اند، گفت: این نگاه ایشان به این موضوع اشاره دارد که نمی‌توانید کاری انجام دهید حداقل فهرست بنویسید که نفرات بعدی در سال‌های بعد آنها را به رشته تحریر درآوردند. این نگاه ایشان از ضعف ما در حوزه نگارش دفاع مقدس سخن دارد.

سرهنگ دانا ادامه داد: نشر فرهنگ و معارف دفاع مقدس در سبک زندگی رزمندگان، الگوی خوبی برای نسل امروز به شمار می‌آید و حتی برای جوامع بین‌المللی قابل استفاده است. باید نشان داد که این افراد در چه خانواده‌ای تربیت شده‌اند که این چنین وارد عمل شدند.

وی گفت: این خانواده‌ها فرهنگ والایی دارند که این چنین فرزندانی تربیت کرد‌ه‌اند که به آداب و سلوک اسلامی مقید هستند که متاسفانه چندان به این موضوعات نپرداخته‌ایم. در این راستا وظیفه داریم که به ماهیت کار دشمن بپردازیم و در مقابله با آنها اقدام کنیم.

سرهنگ دانا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از جنگ نرم و سیر آن که از تهاجم و ناتو فرهنگی آغاز شد و به جنگ نرم رسید سخن گفته و بر این موضوع تاکید کرده‌اند. بعد از دفاع مقدس اکنون به جنگ نرم که سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است رسیده‌ایم. در حوزه فرهنگ موظف هستیم که اقداماتی کنیم که به اقتدار و ایستادگی برسیم و باید این موضوعات را به نسل بعد منتقل کنیم تا جوانان الگو بگیرند و با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و با توسل به این فرهنگ در برابر دشمنان بایستند.

وی به بصیرت ملت شریف ایران و حضور به موقع آنان در صحنه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با چنین اقداماتی باید به جلو حرکت کرد و معارف دفاع مقدس را نشر داد. باید به تکرار در این حوزه اقدام کنیم تا این دوران را زنده نگاه داریم. فرهنگ دفاع مقدس استمرار عاشوراست که با تکرار در قالب کتاب، تئاتر، فیلم و ... باقی می‌ماند.

captcha