پیشنهاد طرح جايزه دهقان فداكار
کد خبر: 3578846
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

پیشنهاد طرح جايزه دهقان فداكار

گروه جامعه: دبيرخانه كميسيون فرهنگي كلان شهرهاي كشور ‌طرح جايزه‌ «دهقان فداكار» را در خصوص فداكارانی كه، براي نجات جان همنوعان خود، اقدام متهورانه و انسان‌دوستانه انجام مي‌دهند، پیشنهاد داد.

‌‌به گزارش خبرگزاری‌ بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دبيرخانه كميسيون فرهنگي كلان شهرهاي كشور همزمان با سالروز تولد دهقان فداکار، ‌طرح جايزه‌ «دهقان فداكار» را در خصوص فداكارانی كه، براي نجات جان همنوعان خود، اقدام متهورانه و انسان‌دوستانه انجام مي‌دهند، پیشنهاد داد.

در اين رابطه دبيرخانه كميسيون فرهنگي كلان شهرهاي كشور بيانيه‌اي صادر كرد که در بخشی از آن آمده است: اسفندماه، ماهي است كه يادآور تولد مردي فداكار برآمده از فرهنگ و تمدن ايراني است كه با جوانمردي، جان عده‌اي از هموطنان خود را نجات داد.

ريزعلي خواجوي، احساس مسئوليت را به ما آموخت و رسم فداكاري را نشان داد تا ما بتوانيم ارزش‌هاي انساني را بيش از پيش، درك كنيم. در اين رابطه دبيرخانه كميسيون فرهنگي كلان شهرهاي كشور ضمن تبريك سالروز تولد اين اسطوره فداكاري، طراحي و تأسيس جايزه‌اي به نام «دهقان فداكار» براي فداكاراني كه، براي نجات جان همنوعان خود، اقدام متهورانه و انسان‌دوستانه انجام مي‌دهند در دستور كار قرار داده است.

در اين بيانيه ضمن دعوت از انديشمندان جامعه براي همفكري با تأكيد بر ارزش كاردهقان فداكار و اثرگذاري آن در آموزش و نهادينه كردن فرهنگ فداكاري در جامعه، آمده است: در صورت تصويب نهايي جايزه، اولين جايزه به ريزعلي خواجوي(دهقان فداكار) تعلق خواهد گرفت.
captcha