دعوتنامه‌ای از لبنان برای اعزام متسابق دریافت نشده/ آخرین وضعیت مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3578884
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
حجت‌الاسلام مقنی خبر داد:

دعوتنامه‌ای از لبنان برای اعزام متسابق دریافت نشده/ آخرین وضعیت مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه مسابقات: سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه تاکنون دعوتنامه‌ای از کشور لبنان برای حضور نمایندگان ایران در مسابقات آن کشور ارسال نشده است،‌ گفت: در صورت دعوت رسمی، آماده اعزام نماینده به این مسابقات هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه تاکنون دعوتنامه‌ای از سوی برگزارکنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کشور لبنان به ایران ارسال نشده است، گفت: در صورتی که دعوتنامه‌ای دریافت شود اطلاع‌رسانی شده و افرادی برای اعزام به این مسابقات معرفی خواهند شد.
وی همچنین در مورد آخرین وضعیت دعوت از کشورهای مختلف برای حضور در مسابقات بین‌المللی ایران، افزود: تا روز گذشته 68 کشور برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش یابد.
سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، همچنین در پاسخ به سوالی در مورد حضور نمایندگان کشور عربستان و مصر در این مسابقات، بیان کرد: در این مسابقات از کشور مصر شاهد حضور نماینده‌هایی خواهیم بود اما از کشور عربستان نماینده‌ای حضور نخواهد داشت.
جلسه تحلیل مسابقات سودان
مقنی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد برگزاری جلسه تحلیل و بررسی مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان که طی هفته‌های گذشته برگزار شد، گفت: در این مسابقات «محمد خاکپور» به عنوان نماینده کشورمان حضور داشت،‌ با توجه به اینکه قبل از این مسابقات جلسه تحلیلی رقابت‌های سودان برگزار شده بود، الزامی برای برگزاری مجدد جلسه تحلیل و بررسی وجود نداشت.
وی خاطرنشان کرد: البته بعد از بازگشت نماینده ایران از مسابقات سودان و در زمان برگزاری جلسه شورای معین ستاد عالی مسابقات که در آن اساتید قرآنی نیز عضویت دارند، آقای خاکپور حضور یافت و به بیان توضیحاتی در مورد این مسابقات پرداخت. این جلسه به منزله همان تجلیل مسابقات نیز تلقی شد. بنابر این تحلیل آخرین دوره مسابقات سودان را نخواهیم داشت.
captcha