پاکسازی میدان مین چذابه در دستور کار وزارت دفاع قرار گیرد
کد خبر: 3578892
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
در ستاد اربعین خوزستان مطرح شد؛

پاکسازی میدان مین چذابه در دستور کار وزارت دفاع قرار گیرد

گروه اجتماعی: در ستاد اربعین حسینی 96 استان خوزستان موضوعاتی همچون در دستور کار قرار گرفتن پاکسازی میدان مین چذابه و استفاده کردن از سالن مسافربری پایانه مرزی شلمچه برای خروج اتباع غیرایرانی مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان،‌ ستاد اربعین حسینی 96 استان خوزستان امروز دوشنبه 9 اسفندماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

ولی‌اللهحیاتی، فرماندار خرمشهر در این جلسه با اشاره به اینکه مرز بین‌المللی شلمچه با عنوان پایانه تردد اتباع غیرایرانی است، گفت: سازمان پایانه‌ها گیت‌هایی را در فضای باز برای اتباع خارجی در نظر بگیرد تا مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشود.

استفاده از سالن مسافربری شلمچه برای خروج اتباع غیرایرانی

مسعود مصدقی مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده ای خوزستان هم در این جلسه گفت: در محوطه مسافربری پایانه شلمچه گیت‌های سیاری تهیه شده که به عنوان گذرگاه موقت برای اتباع بیگانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این نکته باید گفته شود که سالن پایانه مسافربری شلمچه ظرفیت این را دارد که بخشی از آن به اتباع بیگانه اختصاص داده شود. البته باید برای این موضوع فکری اساسی کرد تا بتوان از سالن برای این زائران غیرایرانی استفاده کرد چراکه در سال‌های آینده با گرمای هوا مواجه خواهیم شد.

فعالیت تجاری در ایام اربعین در شلمچه امکان‌پذیر است

سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان هم در این جلسه گفت: به منظور دایربودن پایانه تجاری در بازه زمانی اربعین حسینی در مسیر شلمچه مشکلی نداریم و این موضوع از مرز عراق تا بصره باید با طرف عراقی مورد توافق قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با زیادشدن جمعیت زائران، عراق اقدام به بستن مرز می‌کند، بنابراین در چذابه ظرفیت فعال بودن بخش تجاری را نداریم.

پاکسازی میدان مین چذابه در دستور کار وزارت دفاع قرار گیرد

وی عنوان کرد: مسئله مهم دیگر در مراسم اربعین حسینی توسعه پاکسازی میدان آلوده به مین در چذابه است که باید در دستور کار وزارت دفاع قرار بگیرد.

ناصر حویزاوی،‌ مدیر حج و زیارت استان خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای در قالب صدور ویزای الکترونیک با عراق در حال انعقاد است، افزود: اگر این تفاهم‌نامه به سرانجام برسد بسیاری از مشکلات مربوط به اعزام زائران را برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته برای ثبت‌نام زائران از ظرفیت دفاتر پستی و پیشخوان دولت استفاده شد که اکنون نیز برای آنان دوره‌های آموزشی مرتبط با این موضوع برگزار شده است. همچنین سرگروه‌های سال گذشته از طریق سامانه سماح استخراج شده‌اند و در قالب مدیر گروه، آموزش می‌بینند. البته همه این اقدامات به شرطی انجام می‌گیرد که فرآیند صدور ویزا واحد باشد. سازمان حج و زیارت سال گذشته یک میلیون و 350 هزار روادید صادر کرد.

captcha