آثار خوشنویس قرآنی در نمایشگاه «مشتاق شکسته» به نمایش در می‌آید
کد خبر: 3578932
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

آثار خوشنویس قرآنی در نمایشگاه «مشتاق شکسته» به نمایش در می‌آید

گروه هنر: از 13 اسفندماه نمایشگاه «مشتاق شکسته» با نمایش خوشنویسی‌های قرآنی در گالری آیریک برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نمایشگاه خوشنویسی «مشتاق شکسته» از 13 اسفندماه در گالری آیریک افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه خوشنویسی آثار استاد علی‌رضا بهدانی به نمایش در خواهد آمد.

بنا به این گزارش، قرار است در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که 13 اسفند ساعت 17 برگزار خواهد شد، بزرگانی چون یدالله استاد کابلی خوانسازی و استاد محمد حیدری حضور خواهند داشت. در این نمایشگاه، آثار به نمایش در آمده تماما در سبک شکسته ارائه شده و عمده کارها نیز مضمونی قرآن دارد. درضمن این نمایشگاه تا 21 اسفندماه دایره خواهد بود.

علی‌رضا بهدانی متولد سال 1350 در بیرجند است. وی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ادبیات بوده و در رشته‌های مختلف هنری فعالیت می‌کند. بهدانی خوشنویسی، نگارگری، نقاشی و تذهیب را به ترتیب نزد استادان یدالله کابلی، محمد حیدری، عباسعلی صحافی مقدم، علی‌اکبر رضوانی، محمود فرشچیان، عباس کاتوزیان، رحیم نوه سی، کریم نصر و علی‌رضا آقامیری آموخته است.

وی که به عنوان خادم برگزیده قرآن برگزیده شده است، نگارش 48 مرتبه قرآن، بزرگترین قرآن طلا، بزرگترین نهج‌البلاغه مطلا و کوچکترین قرآن طلا را در کارنامه افتخارات خود دارد. بهدانی تاکنون 20 نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و در چندین نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی شرکت کرده است.

این هنرمند علاوه بر کتابت 50 دیوان شعر و نقاشی صدها تابلوی هنری، مقام‌های گوناگونی در مسابقات وجشنواره‌های مختلف بدست آورده است. علی‌رضا بهدانی سابقه همکاری با موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در زمینه برگزاری دو نمایشگاه انفرادی در نگارخانه رضوان، شرکت در کارگاه عملی را دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌تواند به نشانی: بزرگراه ستاری، بلوار فردوس شرقی، نبش وفا آذر جنوبی، مجتمع آیریک، طبقه سوم، واحد 102 مراجعه کنند.
captcha