دو هزار مسجد و حوزه علمیه پایتخت میزبان ‌ویژه‌برنامه‌های ایام فاطمیه(س)‌
کد خبر: 3578948
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
حجت الاسلام صادق‌زاده بیان کرد:

دو هزار مسجد و حوزه علمیه پایتخت میزبان ‌ویژه‌برنامه‌های ایام فاطمیه(س)‌

گروه جامعه: رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در نشست فصلی ائمه جماعات مساجد گفت: فعالان فرهنگی مساجد ‌‌می‌توانند با مراجعه به مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ضمن دریافت مساعدت مالی جهت برگزاری ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه، از محصولات فرهنگی ‌«یاس نبوی»، استفاده کنند.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت الاسلام صادق‌زاده، رئیس مرکزفعالیت‌های دینی شهرداری تهران که در نشست فصلی ائمه جماعات مساجد مناطق 5 و 18 ‌با بیان اینکه در هفته گذشته بیش از 660 امام جماعت، جهت دریافت محصولات فرهنگی و پشتیبانی به این مرکز مراجعه کرده اند، گفت: ائمه محترم جماعات یا فعالان فرهنگی سایر مساجد و کلیه حوزه‌های علمیه برادران و خواهران پایتخت شامل تهران، ری و شمیرانات ‌تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 11 اسفند فرصت دارند تا به همراه مدارک شناسایی و مهر مسجد به این مرکز واقع در چهار راه ابوسعید مراجعه کنند.

حجت الاسلام صادق زاده ضمن اشاره به این مطلب که ایام فاطمیه بهترین زمان برای ترویج معارف تربیتی و اخلاقی و سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی است، گفت: رفتار آن حضرت به عنوان دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت بهترین الگو برای زن مسلمان و به تعبیر رهبری، شخصیتی جامع الاطراف است.

مشاور شهردار تهران در حوزه دین، مساجد و حوزه‌های علمیه ادامه داد: هویت‌بخشی سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی با محوریت حجاب و عفاف و سیره فاطمی در دستور کار مجموعه مدیریت شهری از مدتها قبل قرار گرفته است‌. در همین رابطه حدیثی از پیامبر اعظم(ص) در رابطه با مقام و منزلت حضرت زهرا(س) به صورت دو هزار بنر در ابعاد 100*200 برای توزیع در مساجد و اماکن عمومی شهر تهیه شده است که آن حضرت می‌فرماید: ‌اگر همه خوبی‌ها و کمالات به صورت انسانی درآید، او فاطمه(س) است؛ بلکه او برتر است. دخترم فاطمه بهترین اهل زمین، از نظر عنصر وجودی‌، شرف و کرامت است‌.

توزیع بسته فرهنگی ‌یاس نبوی‌‌ در مساجد و اماکن عمومی

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران تهیه و توزیع مجموعه یاس نبوی شامل کتاب چهل حدیث فاطمی و اینفوگراف دیباچه نهج البلاغه که شامل خطبه فدکیه می‌باشد را از دیگر محصولات فرهنگی تولید شده برشمرد و افزود: عنوان این گرافیک اطلاع‌رسان با عنایت به تشبیه مقام معظم رهبری که این خطبه را همانند زیباترین و بلندترین کلمات نهج البلاغه دانسته و آیت ا...جوادی آملی که آن را خلاصه و دیباچه نهج البلاغه می‌داند، انتخاب شده است‌.

حجت الاسلام صادق‌زاده در پایان خطاب به ائمه جماعات مساجد گفت: هدف اصلی این برنامه و پشتیبانی از مساجد و مدارس علوم دینی، علی رغم تنگناهای مالی موجود‌، این است که به فضل خدا امسال‌، مراسم فاطمیه باشکوه‌تر از هر سال برگزار گردد و فرهنگ فاطمی در میان خانواده‌ها هر چه بیشتر ترویج یابد؛  چرا که حضرت صدیقه کبری(س) بهترین اسوه و الگو نه تنها برای خانواده‌ها بلکه برای ائمه اطهار(س) به شمار می‌رود همانطور که امام عصر(عج) ، آن حضرت را اسوه خود خوانده و حضرت اباعبدا... (ع) در روز عاشورا افتخار می‌کرد که مادری چون فاطمه زهرا(س) دارد‌. 
captcha