برپایی نمایشگاه آثار برتر جشنواره جهانی «هنر مقاومت» در لبنان
کد خبر: 3578949
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

برپایی نمایشگاه آثار برتر جشنواره جهانی «هنر مقاومت» در لبنان

گروه هنر: انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس با همکاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور لبنان نمایشگاهی از آثار برتر چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» برپا کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، به مناسبت دهه هنر مقاومت کشور لبنان و به دعوت رایزن فرهنگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس اقدام به برپایی نمایشگاهی از آثار برتر چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» کرده است.

این نمایشگاه شامل 150 اثر کاریکاتور و 50 اثر پوستر است و تا 13 اسفند در محل موزه یونسکو بیروت دایر خواهد بود.

سید مسعود شجاعی طباطبایی؛ دبیر بخش کارتون و کاریکاتور چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» به نمایندگی از انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس ضمن حضور در این نمایشگاه، تاکنون 6 جلسه کارگاه آموزشی برای هنرمندان و دانشجویان لبنانی در محل دانشکده‌های هنرهای المعارف، جمعیت ابداع شهرداری حاره حریک، جمعیت حزب‌الله، دانشگاه معهد نبطیه، دانشگاه هنر روح‌القدس کاسلیک (دانشگاه مسیحیان کاتولیک نیسان)، دانشگاه اسلامیه و نشست با هنرمندان و مدیران هنری در رایزنی فرهنگی ایران در بیروت برگزار کرده است.

برپایی نمایشگاه آثار برتر جشنواره جهانی «هنر مقاومت» در لبنان

وی همچنین از طرف دانشگاه اسلامیه تندیس بلورین دریافت کرده و همچنین در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نیز موفق به کسب تندیس ناجی‌العلی شد.

یادآور می‌شود، چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» در چهار رشته نقاشی، کارتون و کاریکاتور، پوستر و آثار حجمی با نمایش آثاری از هنرمندان71 کشور جهان از 20 آذر تا 20 دی ماه سال به میزبانی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

captcha