ضرورت تقویت بنیه دینی دانشجویان علوم پزشکی برای آینده سلامت کشور
کد خبر: 3578963
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
احمدی تأکید کرد:

ضرورت تقویت بنیه دینی دانشجویان علوم پزشکی برای آینده سلامت کشور

گروه سلامت: رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی اراک بر ضرورت تقویت بنیه دینی دانشجویان علوم پزشکی تأکید و تصریح کرد: این افراد در آینده وظایف خطیری بر عهده می‌گیرند، از این‌رو ضروری است که دارای بنیه دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی قوی باشند.

طاهر احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه محیط دانشگاه علاوه بر یادگیری علم، تمرین مدنیت و اجتماعی شدن برای جوانان است، اظهار کرد: دانشجویان به عنوان نسل فرهیخته کشور در آینده جامعه نقشی تأثیرگذار دارند، به ویژه گروه دانشجویان علوم‌ پزشکی که پس از فارغ‌التحصیلی در مسئولیت‌های بهداشت، درمان و حتی مسائل سیاسی و اجتماعی کشور مشغول به کار می‌شوند وظایف خطیر و بسیار حساس و مهمی را بر عهده می‌گیرند، از این‌رو ضروری است که این افراد دارای بنیه دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی قوی باشند.

وی افزود: نحوه مواجهه با لایه‌های مختلف جامعه و برخورداری از تعهد و وجدان کاری بالا در میان دانشجویان رشته‌های علوم‌ پزشکی، بسیار مهم است، از این رو ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی برای نسل جوان و به ویژه دانشجویان علوم پزشکی دارای اهمیت بالایی است. ایجاد تعهد دینی در بین آنان باید با ظرافت و دقت نظر بیشتری پیگیری شود تا به گونه‌ای به این سو تشویق و ترغیب شوند که انعکاس مطلوب آن را در حوزه پزشکی و جامعه شاهد باشیم.

احمدی با تأکید بر اینکه برخورداری از تعهد و وجدان‌ کاری بالا در میان دانشجویان رشته‌های علوم‌ پزشکی بسیار مهم است گفت: از این رو ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی برای نسل جوان و به ویژه دانشجویان علوم پزشکی دارای اهمیت بالایی بوده و ایجاد تعهد دینی در بین آنان باید با ظرافت و دقت نظر بیشتری پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: آشنایی دانشجویان با مفاهیم قرآنی باید همراه با زبان علم و هنر باشد تا با تلاش برای انس با قرآن، شناخت و معرفت وجودی آنان را افزایش دهد. این روش‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که عمل به فرامین قرآن و کلام الهی را در دانشجویان نهادینه کند. در این راستا باید شناسایی، جذب، آموزش و ساماندهی دانشگاهیان مستعد و علاقه‌مند در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی صورت پذیرد.

احمدی همچنین با اشاره به برگزاری بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت، گفت: جشنواره قرآن و عترت یکی از رویدادهای مهم در راه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و مشوقی برای شکوفا شدن استعدادهای قرآنی دانشجویان و دانشگاهیان مستعد است، پس باید با فراهم کردن شرایط آموزشی و تشویق و ترغیب دانشگاهیان هرساله بر تعداد مخاطبان جشنواره بیافزاییم.
captcha