هنر؛ ابزاری برای تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی
کد خبر: 3579047
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
حسینی:

هنر؛ ابزاری برای تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه هنر بهترین ابزار برای تبدیل امر به‌ معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی است، گفت: همواره ثابت‌ شده که در هر کاری که از ظرفیت مردمی استفاده شود، آن کار و فعالیت به نحو شایسته انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) در مراسم تقدیر از برگزیدگان اولین جشنواره فرهنگی و هنری امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این جشنواره در راستای ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر به همت ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان در راستای ترویج این فریضه در بین نسل جوان طراحی‌شده است.
وی با بیان اینکه این جشنواره در قالب شعر، نقاشی و انشاءنویسی در بین کودکان و نوجوانان استان از تیرماه سال جاری کلید خورده است، افزود: تلاش می‌شود که امربه‌معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ و گفتمان عمومی به ‌ویژه در بین نسل جوان تبدیل شود.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: همواره ثابت‌ شده که در هر کاری که از ظرفیت مردمی استفاده شود، آن کار و فعالیت به نحو شایسته انجام خواهد شد و تجربه انقلاب اسلامی و مدیریت جهادی حضرت امام راحل بر این نکته تأکید می‌کند که با حضور آحاد مردم و مدیریت جهادی می‌توان به توسعه و پیشرفت در هر امری رسید.
حسینی با بیان اینکه تحقق نظام اسلامی، بزرگ‌ترین معروف بوده که زمینه‌ساز حضور امام زمان (عج) است، تصریح کرد: هر آنچه مطلوب است معروف است و هر آنچه جامعه را به سمت کجی و انسان‌ها را منحرف می‌کند منکر است و باید تلاش کرد این فریضه تبدیل به یک گفتمان و خواست عمومی شود.
وی با اشاره به اینکه تعامل دولت و مردم می‌تواند زمینه‌ساز حرکت به سمت خوبی‌ها باشد، گفت: در آستانه ایام فاطمیه میزبان شهدای گمنام هستیم که جان خود را برای امربه‌معروف و نهی از منکر، تقدیم آرمان‌های نظام اسلامی کردند که باید از این فضای معنوی در راستای تقویت نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام عنوان کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است و باید گفت که هنر شمشیر برنده‌ای که باید به نحوه شایسته‌ای در راستای ترویج فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر از آن استفاده کرد.
captcha