کردستان نمونه زیبایی از هنر انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3579081
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

کردستان نمونه زیبایی از هنر انقلاب اسلامی است

گروه فرهنگی: رئیس حوزه هنری کردستان گفت: کردستان می‌تواند و باید نمونه زیبایی از هنر انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از حوزه هنری کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری کردستان شامگاه دوشنبه، 9 اسفندماه در مراسم یادواره شهید ملا حیدر فهیم، اظهار کرد: کردستان از دو بُعد حائژ اهمیت است اول آنکه جای جای آن آغشته به خون مطهر شهدای گرانقدری است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب سرزمین مجاهدت‌های خاموش و سرزمین صفا و وفاداری است.

وی افزود: بعد دوم آن نیز این است که کردستان استانی است که فرهنگ و هنر در آن از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

رئیس حوزه هنری کردستان عنوان کرد: کردستان می‌تواند و باید نمونه زیبایی از هنر انقلاب اسلامی باشد و ما همواره در هر کاری که انجام داده‌ایم، نشان دادن جایگاه فرهنگی استان را به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش را سرلوحه کار قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: امروز نیز آمده‌ایم تا ضمن تجلیل از جایگاه شهدای مظلوم کردستان که بی شک نمونه‌ای بارز از مجاهدت‌های خاموش است، عصری از خاطره را به تماشا بنشینیم.

مرادی، شهید ملا حیدر فهیم را نامی آشنا در کردستان دانست و ذکر کرد: ایشان نه تنها قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تکیه بر تقوا و دانش خود رو در روی رژیم طاغوت ایستاد، بلکه پس از انقلاب نیز با قرار گرفتن در صف مجاهدان کردستان به مصاف اندیشه‌ها و ایدئولوژی‌های مادی و انحرافی ایستاد تا سرانجام به دست گروهک‌های ضد انقلاب به شهادت رسید.

وی با اشاره به کتاب نبرد کوهسالان که در این مراسم رونمایی شد، اظهار کرد: این کتاب در راستای دغدغه فرهنگی مقام معظم رهبری و تعامل، همگرایی و هم افزایی نهادهای فرهنی چاپ و منتشر شده است.

رئیس حوزه هنری کردستان اعلام کرد: حوزه هنری کردستان بر خود می‌بالد که در کنار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپاه به کار فرهنگی مشغول است.

وی در پایان یادآور شد: در این میان بر این باوریم که هنوز لایه‌های پنهان بسیاری در هشت سال دفاع مقدس وجود دارد که بخش بسیاری از آنها استعداد ظهور و نمود در حوزه هنر را دارد و در این زمینه باید بیشتر کار شود و این ضرورت همکاری و همیاری این دو نهاد یعنی حوزه هنری و بنیاد حفظ آثار را دو چندان می‌کند.

captcha