برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و اذان کارکنان وزارت نفت
کد خبر: 3579122
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و اذان کارکنان وزارت نفت

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس دارالقرآن‌الکریم وزارت نفت از برگزاری دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و اذان در سطح این وزارتخانه از 14 تا 16 اسفند‌ماه خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حسین ربیعیان، رئیس دارالقرآن‌الکریم وزارت نفت از برگزاری دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و اذان در سطح وزارت نفت خبر داد و گفت: این مسابقات دومین دوره از مسابقات قرآنی در این وزارتخانه است که با حضور مدیران عامل، رؤسای قرآنی، رؤسای روابط عمومی چهار شرکت اصلی، نخبگان قرآنی کشور، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و هیئت‌های ناظر بر برگزاری مسابقات، در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.
وی افزود: این مسابقات از تاریخ 14 تا 16 اسفند‌ماه، در سطح کارکنان و با حضور 105 شرکت‌کننده شامل 31 نفر از شرکت ملی نفت ایران، 35 نفر از شرکت ملی گاز ایران، 22 نفر از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و 17 نفر از شرکت ملی صنایع پتروشیمی و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 5، 10، 15، 20، 30 جزء  و اذان، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
رئیس دارالقرآن‌الکریم وزارت نفت ادامه داد: شرکت‌کنندگان حاضر در این دوره از مسابقات، از نفرات برتر مسابقات داخلی چهار شرکت اصلی هستند.
وی در خصوص فوق برنامه‌های جانبی که در حاشیه این مسابقات برگزار می‌شود، عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی از قبیل بازدید از مکان‌های زیارتی و سیاحتی برای شرکت‌کنندگان اجرا خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه برای رشد و تعالی فرهنگی و انس کارکنان وزارت نفت با قرآن‌ کریم اقدامات مؤثری صورت گرفته است، تصریح کرد: به‌منظور جاری و ساری کردن این مهم در سطح کارکنان این وزارتخانه، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور به امضاء رسیده است که یکی از تمهیدات صورت گرفته در این خصوص، برنامه‌ریزی و هماهنگی در جهت آموزش ضمن خدمت کارکنان در دوره‌های قرآنی شامل آموزش روخوانی و روان‌خوانی و فصیح‌خوانی است.
همچنین رئیس دارالقرآن الکریم وزارت نفت، برگزاری نخستین جشنواره قرآنی و دوره های آموزشی ارتقای سطح کیفی علاقه‌مندان به قرآن کریم ویژه کارکنان وزارت نفت را از دیگر برنامه‌های دارالقرآن‌الکریم وزارت نفت در سال آینده عنوان کرد.
علی‌اصغر یزدانی
captcha