نوجوانان مسلمان کانادایی از تجربیات تلخ اسلام‌هراسی گفتند
کد خبر: 3579147
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

نوجوانان مسلمان کانادایی از تجربیات تلخ اسلام‌هراسی گفتند

گروه بین‌الملل: ائتلاف زنان مسلمان شهرهای «کیچنر» و «واترلو» در ایالت انتاریو کانادا با برگزاری همایشی به نوجوانان مسلمان فرصت دادند تا در مورد تجربیات اسلام‌هراسی و کشتار اخیر مسلمانان در مسجد صحبت کنند.

انگلیسی/ نوجوانان مسلمان کانادایی از تجربیات تلخ اسلام‌هراسی گفتند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Islamic News»، «ساوایبا سیال»، نوجوان 18 ساله پیش از آغاز همایش در گفت‌وگو با روزنامه «کیچنر ـ واترلو» گفت: مواضع ضداسلامی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، یک تأثیر مثبت ناخواسته داشت و آن این است که مردم شروع به سخن گفتن در مورد اسلام‌هراسی کرده‌اند.

وی افزود: مردم بالاخره پذیرفته‌اند که اسلام‌هراسی حقیقت دارد و پذیرش این مشکل اتفاق خوبی است. مردم بالاخره ایستادند و بیشتر کانادایی‌ها هم از مسلمانان حمایت می‌کنند.

سیال گفت: دیدن این همه حمایت بسیار زیبا است و جای امیدواری هست که اوضاع بهتر شود. البته با برطرف شدن همه مشکلات فاصله زیادی داریم و اسلام‌هراسی همچنان مسئله‌ای بزرگ برای مسلمانان به‌ویژه نوجوانان است.

سارا شفیق، مسئول پروژه جلوگیری از جرائم ناشی از نفرت ائتلاف زنان مسلمان کانادا گفت: نوجوانان یک گروه سنی آسیب‌پذیر هستند. هویت آن‌ها در حال شکل‌گیری است؛ آن‌ها با فشارهای زیادی از سوی گروه همسالان مواجه هستند.

وی افزود: آنان همچنین باید بفهمند که چگونه با پیام‌های برخاسته از سخنان رهبران سیاسی یا حتی فیلم‌هایی که می‌بینند یا داستان‌هایی که می‌خوانند، مواجه شوند.

شفیق گفت: آنان دین خود را مورد سؤال قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند که جواب پیدا کنند. آن‌ها همچنین باید در یک جامعه غیراسلامی سخنگوهای دین خود باشند و مجالی برای هیچ‌گونه اشتباهی ندارند زیرا با اشتباه آنان همه مسلمانان زیر سؤال می‌روند.

شفیق گفت: خود من هم همین شرایط را دارم. مجبورم که یک الگوی نمونه شهروندی باشم اما من این را با نگاه مثبت می‌بینم و فکر می‌کنم که این فشار برای خوب بودن خوب است اما برای درک این مسائل باید به نوجوانان کمک کرد.

captcha