رشته‌های پزشکی بیشترین نیاز را به اخلاق دارد
کد خبر: 3579175
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
وزیر بهداشت:

رشته‌های پزشکی بیشترین نیاز را به اخلاق دارد

گروه جهاد و حماسه: هاشمی قاضی‌زاده در جشنواره ملی ایثار اظهار کرد: رشته‌های پزشکی بیشترین نیاز را به اخلاق دارد و هرچه بیشتر از محصلان ایثارگر جذب این حوزه شوند، این حوزه پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدحسن هاشمی قاضی‌زاده، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دقایقی پیش در سخنرانی خود در جشنواره ملی ایثار بیان کرد: تبریک عرض می‌کنم به محصلان برتر ایثارگر. بدون‌تردید رشد ایران در گرو توجه به علم است؛ چراکه ماندگارترین ثروتی است که برای انقلاب باقی خواهد ماند.
وی افزود: پافشاری رهبر معظم انقلاب نیز بر همین اساس است که امروز هر کشوری که علمش بیشتر باشد، قوی‌تر است. بر اساس آیات قرآن امروز آن چیزی که باعث قدرت کشور در جامعه جهانی می‌شود، علم است و اگر می‌خواهیم راه را گم نکنیم باید توانایی خود را در عرصه علم صرف کنیم.
هاشمی قاضی‌زاده تصریح کرد: شما فرزندان ایثارگر باعث سرافرازی ما شدید چراکه راه پدران‌تان را درست ادامه داده‌اید. عده‌ای در دوران انقلاب معتقد بودند درس خواندن باعث فرار از وظیفه سیاسی و اجتماعی می‌شود اما برخی معتقد بودند که می‌شود در کنار فعالیت‌های اجتماعی در علم هم برتر بود و بیشترین فعالیت را نیز همین افراد برتر در دانشگاه داشتند.
کشور ما بیش از حد سیاسی است
وی با بیان اینکه متاسفانه کشور ما بیش از حد سیاسی است گفت: همین مسئله باعث وارد شدن آسیب در امور زندگی، علمی و... شده است. همین سیاسی شدن بیش از باعث شده که دانشگاه فکر کند وظیفه آن حضور در عرصه سیاسی است در حالی که وظیفه دانشگاه حضور در عرصه‌های مهم علمی است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت از سال ۶۵ تا کنون هر آنچه که قانون تعیین کرده، به‌درستی انجام داده است و امروز هم گاهی بیش از حد و توان به وظایف‌مان پرداخته‌ایم و هماهنگی‌های کامل را با دیگر دستگاه‌ها داریم؛ هرجا که در بخش آموزشی مورد کم‌کاری قرار گرفت، یادآوری کردیم که رسیدگی به این بخش کار مهم دولت است.
رشته‌های پزشکی بیشترین نیاز را به اخلاق دارد
وی با بیان اینکه آینده انقلاب به دستان توانمند شما جوانان دانشجو ساخته می‌شود، عنوان کرد: وظیفه ما ایجاد بستر برای کشف و رشد استعدادهای شما است و هیچگونه دریغی نخواهیم کرد و بدون کاستی تلاش می‌کنیم تا بیشترین پیشرفت را داشته باشیم.
هاشمی قاضی‌زاده در پایان اذعان کرد: رشته‌های پزشکی بیشترین نیاز را به اخلاق دارد و هرچه بیشتر از شما ایثارگران جذب این حوزه شوند بیشتر این حوزه پیشرفت می‌کند. امیدواریم حضور پربرکت شما باعث شود تا در عرصه‌های مختلف پیشرفت کنیم و از حضور شما استفاده کنیم.
captcha