اهداف انقلاب بدون اخلاق و ایثار پیش نمی‌رود
کد خبر: 3579209
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
وزیر آموزش و پرورش:

اهداف انقلاب بدون اخلاق و ایثار پیش نمی‌رود

گروه جهاد و حماسه: وزیر آموزش و پرورش در جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی بیان کرد: تداوم انقلاب در سایه ایمان، اخلاق و ایثار است. زمانی که این خصوصیات از جامعه ما بیرون برود، اهداف انقلاب پیش نمی‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فخرالدین احمدی آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش در اولین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با گرامیداشت یاد 36 هزار دانش‌آموز شهید، گفت: شهدای دانش‌آموز دو ویژگی برتر داشتند و تفاوت‌های فاحشی را با سایر همسالان خود داشتند.

وی با اشاره به جایگاه خودسازی در میان شهدای دانش آموز گفت: این دانش‌آموزان با خودسازی، ایمان خود را تقویت می‌کردند، آنها برای زندگی خود برنامه‌های ویژه‌ای داشتند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تعدادی از شهدای دانش‌آموز از شاگردان من بودند و از نزدیک می‌دیدم که این بچه‌ها چه ویژگی‌هایی داشتند. ویژگی‌ها و روحیات این دانش آموزان مثال‌زدنی بود که این ویژگی‌ها در پرتو خودسازی آنها بود.

احمدی آشتیانی با اشاره به تغییرات رفتاری و اخلاقی دانش‌آموزان رزمنده، گفت: گاهی می‌دیدم که رفتار این عزیزان پس از برگشت از جبهه، تفاوت‌هایی با گذشته داشت.

وی افزود: تداوم انقلاب در سایه ایمان، اخلاق و ایثار است. زمانی که این خصوصیات از جامعه ما بیرون برود، اهداف انقلاب پیش نمی‌رود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت موضوع تربیت گفت: این موضوع تنها در چارچوب مدرسه تحقق نمی‌یابد بلکه رفتار در جامعه در تربیت دانش‌آموزان ما نقش دارد. ایمان و اخلاق رمز موفقیت جامعه است و می‌طلبد که همه افراد پایبند این خصوصیات باشند.

احمدی آشتیانی افزود: باید توجه داشته باشیم که هر حرکتی اگر منجر به این شود که دانش‌آموزان ما الگوهای خاصی را اخذ کنند، نباید توقع داشت این نسل افراد با ایمانی شوند.
وی با اشاره به اهمیت صداوسیما در  ساخت الگو گفت: نباید از نقش این نهاد غافل شد.

وی در ادامه و با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: انتخابات نمونه‌ای است که می‌توان از آن به‌خوبی برای تربیت فرزندان استفاده کنیم. باید اخلاق را در انتخابات نهادینه کرد و این خصوصیات را در جامعه هم ایجاد کنیم.
captcha