امروز ۷ هزار نخبه در جامعه ایثارگری حضور دارد
کد خبر: 3579232
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

امروز ۷ هزار نخبه در جامعه ایثارگری حضور دارد

گروه جهاد و حماسه: قائم مقام بنیاد شهید و امور ايثارگران در جشنواره جایزه ملی ایثار با اشاره به اينكه اكنون از بین ايثارگران هفت هزار نخبه علمی داریم بیان کرد: امروز ضمن داشتن هفت هزار نخبه، دو هزار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از ایثارگران هستند و ۵۰۰ نفر از آنها نیز امسال در حال جذب هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران دقایقی پیش در نخستین جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ايثار در دانشكده تربيت بدنی دانشگاه تهران گفت: جهاد در صحنه علم و دانش امروز بسیار مهم‌تر است و به همین علت بنياد شهيد افتخار دارد که برای توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموزان شاهد و ايثارگر تلاش می‌كند تا آنها را به موفقیت‌های روزافزون برساند.
وی ادامه داد: امروز در سی‌امين سال تشکیل ستاد طرح شاهد به فرمان حضرت امام(ره) هستیم که فرمودند از كودكستان تا دانشگاه به وضعيت تحصيلی ايثارگران پرداخته شود، توانستیم دین خود را ادا کنیم.
وی با اشاره به اينكه اكنون از بين ايثارگران هفت هزار نخبه علمی داريم بیان كرد: امروز ضمن داشتن هفت هزار نخبه، دو هزار نفر از اعضای هيئت علمی دانشگاه‌ها از ايثارگران هستند و ۵۰۰ نفر از آنها نیز امسال در حال جذب هستند.
انصاری به تجلیل از ٧٢ ايثارگر نخبه در اين جشنواره اشاره و بیان کرد: اين ۷۲ ایثارگر نخبه از بين ۶۹ هزار دانشجو و دانش‌آموز ممتاز و نخبه شناسايی و انتخاب شدند و ۳۴ نفر از آنها جايزه ملی ايثار دريافت می‌‌كنند و عضو مركز تشكل‌های ايثارگری می‌شوند.
وی افزود: اميد داریم اين نخبگان در تمام صحنه علمی و پژوهشی همچنان سرآمد باشند.
بر اساس این گزارش در جشنواره جایزه بزرگ ملی ایثار از ۷۲ دانشجو، طلبه و دانش‌آموز برتر تقدیر شد.
captcha