آغاز به‌کار کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان
کد خبر: 3579247
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

آغاز به‌کار کنگره سراسری ادبیات پایداری در کرمان

گروه فرهنگی: ششمین کنگره سراسری ادبیات پایداری امروز سه‌شنبه، 10 اسفند در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور پیکر 18 شهید دوران دفاع مقدس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌‌الاسلام علی‌اصغر حمزه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان در این مراسم گفت: درود می‌فرستیم به شهدایی که حاضر شدند گمنام بمانند، اما انقلاب، کشور و استقلال ما پابرجا باشد.
وی افزود: ششمین کنگره سراسری ادبیات پایداری را در حالی برگزار می‌کنیم که مصداق اکمل پایداری یعنی شهدا را میزبانی می‌کنیم.
حجت‌‌الاسلام حمزه بیان  کرد: این عزیزان بودند زمانی‌که ارزش‌های ما مورد هجمه قرار گرفت، سینه سپر کرده و استقامت کردند تا ایران سرافراز بماند و این درس بزرگ پایداری است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان استقامت و پایداری را درس شهدا دانست و ادامه داد: بر همین اساس است که رهبر معظم انقلاب فرمودند، رمز ماندگاری جمهوری اسلامی ایران این است که ملت ما استقامت و پایداری کردند.
 محمد فهیمده، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: هشت سال دفاع مقدس ظرفیتی دارد که می‌تواند به عنوان دانشگاهی بزرگ برای همیشه تاریخ ما را تغذیه کند.
وی افزود: امام خمینی(ره) به عنوان فرمانده، هدایتگر و بنیانگذار انقلاب اسلامی، اندیشه‌های دفاعی جدید را خلق کردند و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فرمان رژه نیروهای ارتش را در 29 فروردین صادر کردند.
فهمیده با اشاره به صدور فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل سپاه و بسیج بیان کرد: امام راحل با این فرمان‌ها، مردم را به سه نیروی بزرگ بسیج، سپاه و ارتش پیوند می‌دهد.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس، ریشه‌های انقلاب اسلامی را ثبت کردیم و به فرمایش رهبری ‌می‌تواند، 80 سال خوراک را برای جامعه و پایداری و ادبیات دفاع مقدس تامین کند.
فهمیده تصریح کرد: بیت‌المقدس اوج پیروزی عملیاتی است که بعد از یک سال با اندیشه‌های ناب امام راحل به ثمر می‌رسد و رهبر این کشور در پیروزی فتح خرمشهر می‌فرماید «خرمشهر را خدا آزاد کرد».
وی گفت: اگر امروز از پایداری و ادبیات پایداری هشت سال دفاع مقدس می‌نویسیم و آن را ادامه می‌دهیم به‌واسطه هدایت‌ها، رهبری و پیوند با اسلام، قرآن و ولایت است.
فهمیده تأکید کرد: باید مطمئن باشید با حفظ پیوند ولایت‌فقیه، معنویت و مردم به عنوان اضلاع هشت سال دفاع، این انقلاب برای همیشه باقی می‌ماند و به هدف متعالی خود یعنی پیوند حماسه حسینی به حماسه خمینی به مهدویت می‌رسد.
یادآور می‌شود، مراسم افتتاح ششمین کنگره سراسری ادبیات پایداری با حضور پیکر 17 شهید گمنام و شهید حسن عبداللهی در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
captcha