نیاز اصلی کشور پیشرفت دانش‌بنیان است
کد خبر: 3579271
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
طیبی:

نیاز اصلی کشور پیشرفت دانش‌بنیان است

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی گفت: نیاز اصلی کشور، پیشرفت دانش‌بنیان است که مؤلفه‌های آن نیز اقتدار اقتصادی در کنار تحقق عدالت و اخلاق است و ما در جهاد دانشگاهی سعی کرده‌ایم به این موضوعات توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی صبح امروز سه‌شنبه 10 اسفندماه در چهاردهمین گردهمایی سراسری مدیران حوزه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی اظهار کرد: رسیدن به وفاق برای حل مشکلات کشور حائز اهمیت است و اگر این وفاق به‌وجود آید در آن شرایط باید برنامه‌ریزی جامع انجام شود تا کارها را پیش ببریم و قطعا در طول 10 سال کشور را می‌توان متحول کرد.

طیبی با اشاره به اینکه نیاز اصلی کشور، پیشرفت دانش‌بنیان است، افزود: مولفه‌های آن نیز اقتدار اقتصادی در کنار تحقق عدالت و اخلاق است و ما در جهاددانشگاهی سعی کرده‌ایم به این موضوعات توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در جهاددانشگاهی نیازهای کشور را شناسایی و سعی می‌شود منابع مالی آن نیز تامین شود، افزود: توجه جدی به توسعه منطقه‌ای در استان‌های مختلف هم یکی از راهبردهای جدی جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر است که در این زمینه به کمک مسئولان استانی نیز نیاز داریم؛ چراکه با همکاری آن‌ها می‌توان برنامه‌ها را در استان‌ها به نحو مطلوب انجام داد.

رئیس جهاددانشگاهی گفت: یکی از اقدامات این نهاد انقلابی در سراسر کشور، الگوسازی تولید علم و تبدیل آن به ثروت بوده و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده است، به‌ طوری ‌که در تلاش هستیم با بررسی موارد بر اساس نیازهای بومی مناطق، برنامه‌ریزی و تولید ثروت کنیم.

طیبی با اشاره به اینکه آموزش و کارآفرینی از وظایف عمده جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی است، خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های این نهاد انقلابی این است که در پروژه‌های بزرگ تکرارپذیر کشور صاحب دانش فنی شویم.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌ها نیاز به برنامه‌ریزی جامع و بلندمدت داریم و در این زمینه باید نظر همه نخبگان مورد توجه قرار گیرد. یعنی اینکه در عمر یک دولت نمی‌توان همه مشکلات را برطرف کرد و برنامه‌های توسعه‌ای باید به‌گونه‌ای باشد که با گردش‌های سیاسی و تغییر دولت‌ها تغییر نکرده و نگاه بلندمدت به برنامه‌ها داشته باشیم.

طیبی تاکید کرد: در سال‌های اخیر کشور با چالش‌ها و دغدغه‌های جدی مواجه شده است که از جمله این مشکلات، می‌توان به موضوع ریزگرد در جنوب کشور اشاره کرد که این دغدغه‌ها در یک دولت به‌وجود نیامده که در یک دولت برطرف شود، بلکه نوع مشکل به گونه‌ای است که نیاز به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای حل چالش‌های بزرگ کشور داریم.

captcha