مردم سیستان و بلوچستان، وحدت شایسته ایران اسلامی را محقق کردند
کد خبر: 3579279
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

مردم سیستان و بلوچستان، وحدت شایسته ایران اسلامی را محقق کردند

گروه اجتماعی: رئیس جمهور گفت: در دوران ناامنی منطقه و در زمانی که همه‌ قدرت‌ها برای ایجاد دودستگی در امت اسلام تلاش می‌کنند، مردم استان سیستان و بلوچستان وحدتی را که شایسته ایران اسلامی است، محقق کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان امروز، 10 اسفندماه در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی به استان، در جمع مردم زاهدان، گفت: خوشحال هستم که در ایامی که مزین به نام مبارک حضرت فاطمه(س) است، در حضور مردم شریف و مهمان‌نواز سیستان و بلوچستان هستم.
وی با بیان اینکه « این سومین سفر من به استان سیستان و بلوچستان است»، افزود: این سفر من به سیستان و بلوچستان، جزو سفرهای استانی محسوب نمی‌شود، بلکه سفر وفای به‌ عهد است؛ در سفر اول وعده‌هایی به مردم شریف این استان دادم و شما نیز مطالباتی از دولت داشتید، طرح‌ها و پروژه‌هایی را از ما طلب کردید و دولت برای تحقق آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
رئیس جمهور اظهار کرد: بسیار خوشحالم که می‌توانم اعلام کنم امروز بسیاری از وعده‌های ما در این استان، در سایه وحدت و همدلی مردم محقق شده و تلاش داریم تا باقی وعده‌ها نیز هرچه زودتر ان‌شاء‌الله محقق شود.
وی ضمن قدردانی از مردم استان به دلیل وجود امنیت و انسجام، بیان کرد: در دوران ناامنی منطقه و در زمانی که همه‌ قدرت‌ها برای ایجاد دودستگی در امت اسلام تلاش می‌کنند، مردم استان سیستان و بلوچستان وحدتی را که شایسته ایران اسلامی است، محقق کردند.
روحانی خاطرنشان کرد: وحدت، انسجام و حس برادری میان مردم سیستان و بلوچستان است که سبب تحقق امنیت در مرزهای استان شده و این جای تقدیر دارد.
وی با بیان اینکه امروز، روزگار ناامنی مرزهای شرقی نیست، ادامه داد: یکی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید، توسعه جنوب شرق کشور، توسعه سواحل مکران و تقویت وحدت میان اقوام است.
رئیس جمهور از تلاش و همکاری مسئولان استانی در اجرای پروژه‌ها قدردانی کرد و افزود: به‌زودی طرح‌های مهم بندر چابهار نیز به بهره‌برداری می‌رسد؛ همچنین ظرفیت اسکله چابهار به 8.5 میلیون تن خواهد رسید.
روحانی همچنین خاطرنشان کرد: از 6 هزار پروژه سلامت کشور، 600 پروژه مربوط به این استان است.
captcha