اعزام کاروان زیارت اولی‌های فردیس به مشهد
کد خبر: 3579289
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

اعزام کاروان زیارت اولی‌های فردیس به مشهد

گروه فرهنگی: اولین سفر زیارتی کاروان مشهد اولی‌های شهرستان فردیس در طرح از فجر تا رضوی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

جان محمدخوب پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: اولین اعزام مشهد اولی‌ها 18اسفند و در راستای اجرای طرح از فجر تا رضوی به همت گروه فرهنگی هنری باران مهر و همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فردیس، انجام می‌شود.
وی افزود: در این سفر زیارتی 250 نفر از جوانان، ورزشکار و دانش‌آموزان این شهرستان به همراه والدینشان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس در ادامه از توفیق زیارت امام هشتم(ع) سخن به میان آورد و گفت: کسی که توفیق پیدا می‌کند با معرفت و آگاهی به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برود، به اندازه حج و عمره قبول شده، پاداش معنوی در کارنامه زندگی خود ثبت می‌کند زیرا امام رضا(ع) فرموده‌اند: " هر کسی که مرا زیارت کند، در سه نقطه به فریاد او می‌رسم که ابتدا در لحظه جان کندن و سپس در هنگام عبور آن فرد از پل صراط و در نهایت در لحظه دریافت نامه اعمال، او را ملاقات می‌کنم و به فریادش می‌رسم.
این مسئول ابراز کرد: این گونه برنامه‌ها یقینا در آشنایی مردم با معارف دین وعترت و استحکام زندگی خانوادگی موثر خواهد بود و موجب می‌شود تا مردم بیشتر با سبک زندگی این بزرگواران آشنا شوند و از زرق برق زندگی روزمره فاصله بگیرند.
خوب پور در پایان گفت: امیداوارم این طرح که به صورت پایلوت از شهرستان فردیس شروع شده به صورت کشوری اجرا شود.
captcha