تلاوت قاریان «اسوه» در حرم رضوی و پخش از رسانه ملی
کد خبر: 3579590
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
میرزاجانی خبر داد:

تلاوت قاریان «اسوه» در حرم رضوی و پخش از رسانه ملی

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمدتقی میرزاجانی به ارائه گزارشی از جزئیات ششمین دوره طرح آموزشی ـ تربیتی «اسوه» پرداخت و تصریح کرد که هر ساله و طی تابستان، جذب قرآن‌آموزان جدید زیر 12 سال سن را در دستور کار داریم.

محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به ارائه جزئیات بیشتری از ششمین دوره طرح «اسوه» پرداخت و بیان کرد: ششمین دوره حضوری طرح «اسوه» در تاریخ 12 اسفندماه سال جاری با پذیرش قاریان نوجوان آغاز می‌شود و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت. فعالیت‌های طرح آموزشی ـ تربیتی قاریان ممتاز نوجوان قرآن، «اسوه»، دو بخش است، یک سری فعالیت‌ها غیر حضوری است که در فواصل بین دوره‌ها است و در طول سال برگزار می‌شود که می‌توان به مشاوره‌های تلفنی، ارسال فایل صوتی تلاوت توسط قاریان ممتاز نوجوان و بررسی و تحلیل این تلاوت‌ها توسط اساتید اشاره کرد که نقطه نظرات اساتید در مورد تلاوتها به نوجوانان بازگشت داده می‌شود و این کار مستمراً ادامه دارد.
وی در ادامه افزود: مشاورانی نیز در حوزه آموزشی و پرورشی و در بعضی از دروس مانند مکالمه عربی، درک آیات و حفظ قرآن فعال هستند و قاریان نوجوان با آنها در ارتباط هستند، در واقع این ارتباطات در طول سال به این صورت برقرار است که همه اینها به جز ارتباطاتی است که در فضای مجازی و در کانال تلگرامی «اسوه» با قاریان داریم.
میرزاجانی بیان کرد: دو دوره حضوری هم در طول سال داریم که یک دوره بالغ بر دو هفته در تابستان و یک دوره حدود 10 روز در زمستان در دستور کار قرار دارد که در دوره ششم طرح اسوه در مشهد در خدمت قاریان هستیم.
رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در مورد افتتاحیه ششمین دوره تصریح کرد: افتتاحیه رسمی این دوره روز جمعه 12 اسفندماه است، البته پیش از افتتاحیه رسمی دروس و کلاس‌ها آغاز می‌شود اما افتتاحیه رسمی از ساعت 14 روز جمعه برگزار می‌شود و اختتامیه رسمی هم روز پنجشنبه هفته آینده، 19 اسفندماه ساعت 8 صبح خواهد بود.
وی در مورد برنامه‌های جانبی این دوره بیان کرد: در کنار کلاس‌هایی که در طول این دوره برای قاریان برگزار می‌شود، محافل انس با قرآن هم در حرم مطهر امام رضا(ع) و هم در محل برگزاری دوره با حضور اساتید دوره از مشهد برگزار می‌شود، همچنین دیدار با علما در دستور کار قرار دارد و یک گروه هم مستقر کرده‌ایم که از قاریان نوجوان در حرم امام رضا(ع) تلاوت تصویری ضبط کنیم و این تلاوت‌ها در برنامه‌های اذانگاهی شبکه‌های پویا و امید پخش می‌شود.
وی بیان کرد: طبق ضوابطی که در طرح اسوه وجود دارد، هر سال یک نوبت جذب جدید داریم، یعنی هر سال در دوره تابستان فراخوان می‌دهیم و قراء ممتاز زیر 12 سال که شرایط لازم را دارند به عضویت طرح در می‌آوریم، لذا در تابستان 95 جذب جدید اتفاق افتاد و هر سال افرادی که جذب می‌شوند، حداقل پنج سال طرح را همراهی می‌کنند.
میرزاجانی گفت: چون در طرح اسوه یک شرایطی را تعریف کرده‌ایم که باید عناصر مختلفی با یکدیگر هم افزایی داشته باشند و این هم افزایی باید بین چند گروه انجام شود تا طرح به موفقیت برسد، یک طرف این کار شورای عالی قرآن به عنوان برگزارکننده است و در طرف‌های دیگر هم اهتمام قاری و والدین مهم هستند، در این طرح حتی سراغ استاد قرائت این قاریان در شهرستان محل سکونت، امام جماعت و مدیر مدرسه رفته‌ایم و اعتقاد داریم که هم افزایی همه این گروه‌ها موجب موفقیت خواهد بود.
وی افزود: به همین منظور سومین نشست هم اندیشی والدین قاریان اسوه را همزمان با اختتامیه دوره، در تاریخ 19 اسفند پیش‌بینی کرده‌ایم که حداقل پدر یا مادر و ترجیحاً هر دو حضور پیدا کنند که در یک روز کامل مباحث مختلف را به بحث می‌گذاریم، نظرات والدین را می‌شنویم و نهایتاً در این جلسه به دنبال رسیدن به راهکارهای مناسب به جهت تقویت این حرکت هستیم تا اینکه قدم‌هایی در این راستا برداشته شود.
میرزاجانی بیان کرد: کاری که از دوره گذشته انجام شد این بود که مجمع مشورتی والدین تشکیل شد و در انتهای این نشست هم‌اندیشی نیز خواهد شد و نقش آنها نیز منعکس کردن نظرات و انتقادات والدین در طول سال خواهد بود. 
captcha