فیلم‌های مناسبتی سیما در سالروز شهادت بانوی دو عالم
کد خبر: 3579673
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

فیلم‌های مناسبتی سیما در سالروز شهادت بانوی دو عالم

گروه هنر: در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) شبکه‌های مختلف سیما با پخش فیلم‌های مناسبتی فضایی معنوی را در تلویزیون رقم می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در سالروز شهادت بانوی دو عالم شبکه‌های مختلف سیما فیلم با محوریت ارزش‌های دینی و اخلاقی روی آنتن می‌فرستند که برای آشنایی بهتر مختصری درباره آن اطلاع رسانی می‌کنیم.

شبکه یک

فیلم تلویزیونی «زخم شانه حوا» به کارگردانی حسین قناعت، پنج‌شنبه 12 اسفندماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «زخم شانه حوا» روايت‌گر حماسه‌سازي، اسطوره‌پروري و در عين حال زخم‌هاي پيدا و پنهان مادران سترگ ايران زمين در هشت سال دفاع مقدس است و نيز مي‌كوشد آينه‌اي روشن و شفاف، گرچه كوچك، در برابر روح بزرگ مادراني باشد، كه اگر نبود حماسهي مقاومت و البرز پايداري آنها، اكنون امام ميهن در چنگال اهريمنان متجاوز، بدترين روزگار خود را سپري مي‌كرد. در این فیلم تلویزیونی آهو خردمند، حسین عابدینی و زهیر یاری هنرنمایی کرده‌اند.



فیلم تلویزیونی «پاییز» به کارگردانی مهدی بوستان‌پرور، جمعه 13 اسفندماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: صمد جنگل‌بان وظیفه‌شناسی است که در زندگی شخصی خود دچار مشکلاتی می‌شود که او را با فراز و نشیبی همراه می‌کند؛ اما او حاضر نیست وجدان خود را فدای احساسش کند. در این فیلم تلویزیونی پژمان بازغی، مهران رجبی و نازنین کریمی هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه دو

فیلم تلویزیونی «چندپاره از داستان اسماعیل» به کارگردانی سعید نقدزاده، پنج‌شنبه 12 اسفندماه ساعت ‌‌8 صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در این فیلم با هنرنمایی پندار اكبري، نفيسه روشن و نيلوفر هوشمند خواهیم دید: اسماعیل که جوانی روستایی است به همراه پدرش به کشاورزی اشتغال دارد. با آغاز جنگ او بی‌قرار رفتن به جبهه است، اما با توجه به اینکه همسرش باردار بوده و مادرش نیز کسی را جز او ندارد، پدرش از او می‌خواهد جبهه رفتن را فراموش کند و تنها خودِ پدر به جبهه برود. با اصرار اسماعیل، در نهایت او به همراه پدر راهی جبهه می‌شود.

شبکه سه

فیلم تلویزیونی «ریشه‌ها» به کارگردانی محمدرضا معینی، پنج‌شنبه 12 اسفندماه ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم با نقش‌آفرینی بهنام قربانی و وحید فخر موسوی خواهید دید: بانوی جوانی به نام نرگس فرزند شهید بزرگواری است که در عملیات «کربلای۲»، در جریان ۸ سال دفاع مقدس، به فیض شهادت نائل شده و پس از گذشت سال‌ها، در حال ساختن یک فیلم سینمایی است، او هیچ خاطره‌ مستقیمی از پدر شهیدش ندارد، چرا که در زمان شهادت پدر، تازه به دنیا آمده و سؤالات بدون پاسخی، در ذهنش باقی است که پدر با ورود به فضای ذهنی نرگس، ضمن پاسخ به سؤال‌های بی‌جواب مانده، دیدگاه وی را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد.



فیلم تلویزیونی «سرخ به رنگ عقیق» به کارگردانی روح الله حجازی، پنج‌شنبه 12 اسفندماه ساعت 15 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: پیرزنی به نام عقیق که 20 سال است چشم انتظار پسرش داود است که مفقودالاثر شده است! حالا بعد از 20 سال خبر رسیدن پیکر پسرش را برای او آورده‌اند و او برای دیدار با پسرش به شهر خود و خانه‌ای که تنها دیوارهای آن باقیمانده بازگشته است. علی دهکردی، رابعه مدنی و شیوا ابراهیمی در این فیلم تلویزیونی هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «یونس» به کارگردانی داریوش یاری، جمعه 13 اسفندماه ساعت 10 به روی آنتن  شبکه سه سیما می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: یونس نوجوانی است که به همراه پدر و مادربزرگش در خانه‌ای کلنگی در حوالی بهشت زهرا زندگی می‌کند. پدرش نصیر گچ‌کار است و درآمد بالایی ندارد. پدر، دوستی صمیمی به‌نام هاشم دارد و به‌واسطه این دوستی فرزندان آنها یونس و محمدرضا هم با هم رفاقت دیرینه‌ای دارند. در آستانه ماه محرم و به دنبال وقوع یک اتفاق ساده دوستی آنها به سردی می‌گراید! از سوی دیگر ماجرایی دیگر نیز سبب وقوع شکاف میان پدر یونس و پدر محمدرضا می‌شود ماجرایی که برخلاف اتفاق میان یونس و محدرضا ساده نیست. در فیلم تلویزیونی یونس؛ مریم بوبانی، فرزین صابونی و علی سلیمانی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه چهار سیما

فیلم تلویزیونی «حتی اگر شب باشد» به کارگردانی منیر قیدی، پنج‌شنبه 12 اسفندماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: خانم معلمی پس از سال‌ها تدریس و زندگی متوجه می‌شود زندگی جلوه تلخ هم دارد، به او خبر می‌دهند که به سرطان مبتلا است و این بیماری در حال پیشرفت است. این خانم معلم بین تسلیم و مقاومت در برابر بیماری مردد است! اما او تصمیم می‌گیرد که باقیمانده زندگی خود را به بهترین شکل بگذراند. در فیلم سینمایی حتی اگر شب باشد؛ غزل شاکری، مهدی احمدی و نازنین فراهانی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه پنج سیما

فیلم تلویزیونی «تلسکوپ» به کارگردانی جواد مزدآبادی، پنج‌شنبه 12 اسفندماه ساعت 9 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در خلاصه این فیلم آمده است: سهراب جوان معتادی است که به واسطه اوضاع نامساعدش همه چیز از جمله خانواده‌اش را از دست داده است. روزی دخترش هستی برای دیدن او می‌رود و از آروزیش برای رصد پدیده‌ای در آسمان سخن می‌گوید. سهراب تمام تلاشش را برای خریدن تلسکوپ می‌کند ولی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. رضا ناجی، رامین راستاد، مختار ساعتی و افشین سنگ‌چاپ در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.



فیلم تلویزیونی «سبز به رنگ زمرد» به کارگردانی سید روح‌اله حجازی، پنج‌شنبه 12 اسفندماه ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در خلاصه این فیلم آمده است: جنگ چند سالی است که به پایان رسیده است. مادر پیری در خانه‌اش بالای تپه مشرف به روستا و در کوران زمستان سوزناک در انتظار بازگشت فرزند مفقودالاثرش است. اتاق، وسایل و حتی مغازه پسرش را در روستا نگه داشته به‌امید آن‌روز که پسرش بازگردد! او به همین نیت چندین سال است که روضه‌ای برپا می‌کند و نذر می‌کند تا فرزندش به آغوشش برگردد،  اما بارش برف زیاد و بسته شدن جاده مانع از ادای نذرش می‌شود. او نگران ادای دینش است که از سوی مداح در راه ‌مانده کسی خودش را به مجلس روضه پیرزن می‌رساند، اما.... رابعه مدنی، رحمان باقریان، علی‌رضا جعفری و مروارید کاشیان بازیگران این فیلم هستند.

فیلم تلویزیونی «نگین» به کارگردانی احمد معظمی، پنج‌شنبه 12 اسفندماه ساعت 20:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در خلاصه این فیلم خواهیم دید: نگين دختر جواني كه مشكل مالي دارد. او تصميم مي‌گيرد به هر طريقي شده پول به دست بياورد! در يك شرط‌‌‌بندي بين او و دو دوست خلافكارش (مهناز و محبوبه) شكل مي‌گيرد او چادر به‌سر كرده و به داخل يك خيريه مي‌رود تا بتواند از آنها پول به دست بياورد. امیر محمد زند، حدیث امیر امینی، بهار کاتوزی، جمال اجلالی و ساغر عزیزی در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «تاوان» به کارگردانی کاظم معصومی، پنج‌شنبه 12 اسفندماه ساعت 23 از شبکـه شما پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی سعید نیک‌پور و پوریا پورسرخ خواهیم دید: هادي رادمنش كه در گذشته نه‌چندان دور اشتباهاتي را انجام داده و اكنون با گذشت سال‌ها براي خود موقعيت مناسب اجتماعي پيدا كرده؛ ولي در ادامه با افرادي مواجه مي‌شود كه از گذشته وي اطلاع دارند و قصد باج‌گيري از وي را دارند كه اين امر باعث ايجاد مشكلاتي براي خود و خانواده‌اش مي‌شود.



فیلم تلویزیونی «نشانه‌ها» به کارگردانی یاسر طالبی، جمعه 13 اسفندماه ساعت 13:30 از شبکـه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان «نشانه‌ها» آمده است: حداد آیت جنگلبان منطقه بنافت ساری با اتفاقاتی نامتعارف روبرو می‌شود؛ دخترش عشا که دانشجوی جنگل‌شناسی است رابطه‌ای معنوی با درختان دارد و سرگرد یونس مروارید در پی گشودن پرونده‌های مجهول قاچاق چوب است! آنها کم‌کم متوجه حضور نادیدنی‌ها در جنگل می‌شوند؛ روح جنگل آزرده شده است. در فیلم تلویزیونی «نشانه‌ها»؛ حسن رستمانی، داریوش شافی، مهدی خلیلی و فاطمه واحدی بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «به کبودی یاس» به کارگردانی جواد اردکانی، جمعه 13 اسفندماه ساعت 20:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: سردار عبدالحسین برونسی از سرداران جبهه به شهر محل اقامتش مشهد مقدس به مرخصی می‌آید. او قصد دارد علاوه بر دیدار از خانواده، هم‌رزمانش را هم ببینند. دو عملیات «بدر» و «خیبر» را در پیش‌رو دارند و او طرح خود را با هم‌رزمان در میان می‌گذارد و داوطلبان را آماده می‌کند. از آنجایی که پیش از سپاهی شدنش به شغل بنایی می‌پرداخته، در همان چند روز اقامت به مرمت خانه‌های هم‌رزمان می‌پردازد. به موازات حضور سردار «برونسی» شهید، پدر شهید اسحاق هم از زندان مرخص می‌شود و به خانه می‌آید. خانواده به او اطلاع نمی‌دهند که اسحاق شهید شده است! او بعد از پیگیری می‌فهمد که جوانان تحت تأثیر «برونسی» قرار گرفته و به جبهه می‌روند و کسانی چون اسحاق هم شهید می‌شوند. بنابراین با چاقوی با سم آب داده شده، به تعقیب او می‌پردازد. محمد تقی‌نژاد، علی بکانیان، حسین چودن و سعید ولی‌زاده در فیلم «به کبودی یاس» ایفای نقش کرده‌اند.
captcha