مهم‌ترین هنر یک مداح، اخلاص در عمل اوست
کد خبر: 3579844
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

مهم‌ترین هنر یک مداح، اخلاص در عمل اوست

کانون خبرنگاران نبأ: استاد گفتمان دینی اداره تبلیغات اسلامی رباط‌کریم در دوره آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) عنوان کرد: مهم‌ترین هنر یک مداح، اخلاص در عمل اوست.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، ابراهیم غلامرضایی، استاد گفتمان دینی اداره تبلیغات اسلامی رباط‌کریم با بیان این که یک مداح یک مبلغ دینی است، افزود: مداح باید دارای خلق و خوی عالی باشد و از لحاظ علمی نیز باید دارای معلومات پر و قوی باشد که مهم‌ترین هنر یک مداح، اخلاص در عمل اوست.
این استاد با اشاره به تذکراتی در خصوص مداحان، عنوان کرد: احترام گذاشتن، فراگیری علم معارف دینی و ائمه معصومین(ع)، آشنایی با زبان عربی، روان‌خوانی قرآن کریم، آشنایی با احادیث و روایات، به روز بودن، مخاطب‌شناسی، مهارت سخنرانی، مقدمه‌سازی و پرهیز از افراط و تفریط از جمله مواردی است که یک مداح باید رعایت کند و بداند.
غلامرضایی، ادامه داد: یک مداح بیشترین ثروت را دارد و فقیر نیست چرا که اشک ریختن برای امام حسین‌(ع) یک ثروت است که این یعنی تزکیه نفس خالص.
وی، تصریح کرد: باتوجه به این که مداح خیلی مورد توجه دیگران و مخاطبین قرار دارد، باید در حرکاتش، اخلاقش، رفتار و حتی نوع پوشش خود مراقب باشد.
در ادامه، اکبر قربانی، رئیس کانون مداحان رباط‌کریم در خصوص نحوه تشکیل پرونده و طریقه ثبت‌نام در سامانه طوبی مطالبی را بیان کرد و در پایان از شرکت‌کنندگان پذیرایی شد.
یادآور می‌شود، این دوره آموزشی روز سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه در سالن بخشداری رباط‌کریم برگزار شد.
منوچهر جلیلی
captcha