مشکلات موسسات قرآنی وصف ناشدنی است
کد خبر: 3579881
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

مشکلات موسسات قرآنی وصف ناشدنی است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: در نشست هم‌اندیشی نمایندگان قرآنی کشور با توجه به کاهش 50 درصدی بودجه فعالیت‌های قرآنی در لایحه بودجه سال آینده، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، درباره مشکلات و مصائب موسسات قرآنی مطالبی را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از برپایی نشست هم اندیشی نمایندگان قرآنی کشور، خبر داد و گفت: نشست هم اندیشی نمایندگان قرآنی کشور عصر روز گذشته با حضور شخصیت‌های قرآنی کشور از جمله رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به میزبانی فراکسیون قرآن و عترت مجلس برگزار شد.

محمدی با اشاره به اینکه این نشست با حضور بیش از 20 نماینده مجلس، در محل کمیسیون فرهنگی برگزار شد، گفت: مباحث مختلفی توسط حاضران در جلسه مطرح و در خصوص مهم‌ترین موارد مطروحه تصمیم گیری شد.

«مشکلات و مصائب موسسات قرآنی وصف ناشدنی است»

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ضمن تاکید بر طرح مسائل و مشکلات موسسات قرآنی در این جلسه، گفت: بنده به نمایندگی از موسسات قرآنی سراسر کشور در ارتباط با شکاف عمیق موجود در مباحث قرآنی کشور مواردی را مطرح کردیم.

وی افزود: در ارتباط با مسائل قانونی، زیرساخت‌های قانونی مؤسسات، همچنین در خصوص کاهش 50 درصدی بودجه فعالیت‌های قرآنی سال 96، مباحثی را به اطلاع نمایندگان رساندم.

محمدی با اشاره به بیمه فعالان قرآنی و پیش بینی اعتبار 80 میلیارد ریالی این موضوع در لایحه بودجه سال آینده، گفت: اعتراضاتی هم در خصوص تقلیل 20 میلیارد ریالی اعتبار مورد نیاز بیمه فعالان قرآنی در سال 96 نسبت به اعتبار این موضوع در سال جاری که مبلغی معادل 100 میلیارد ریال بوده، در این جلسه مطرح شد.

وی تصریح کرد: در ارتباط با ساختارهای قرآنی کشور و فضای حاکم بر دستگاه‌های قرآنی علی الخصوص شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز مباحثی از سوی آقای سرابی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مطرح شد.

محمدی خاطر نشان کرد: در این نشست با توجه به کاهش 50 درصدی بودجه فعالیت‌های قرآنی در لایحه بودجه سال آینده، و آسیب‌های این کاهش اعتبار و صدمات این اتفاق بر بدنه فعالیت‌های قرآنی، از مهمترین موارد مطرح شده بود که در نهایت مقرر شد، مصوبه «بودجه نیم درصد اعتبارات دستگاه‌ها به فعالیت‌های قرآنی» بار دیگر توسط نمایندگان پیگیری شود و تصویب شود.

وی همچنین گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر در این خصوص توضیحاتی را ارائه نموده و مقرر شد در صورت تصویب این مصوبه، نیم درصد بودجه دستگاه‌ها به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یابد.

محمدی افزود: در صورت رایزنی تشکل‌ها و نهادهای مرتبط با نمایندگان استانی امیدواریم این بودجه محقق شود، در واقع به نظر می‌رسد، با پیگیری این موضوع و اصرار و پافشاری نمایندگان تشکل‌ها و نهادهای قرآنی بر تصویب این طرح، این بودجه برای سال 96 محقق شده و شاهد تغییرات قابل توجهی در ارتقای فعالیت‌های قرآنی در سال آتی خواهیم بود.

گفتنی است؛ مصوبه اختصاص نیم درصد بودجه دستگاه‌ها به فعالیت‌های قرآنی، مصوبه سال 90 مجلس شورای اسلامی و نقطه عطف اختصاص بودجه مجزا به فعالیت‌های قرآنی  است.

captcha