تبعیت از راه فاطمی دنیا و آخرت را آباد می کند
کد خبر: 3580074
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

تبعیت از راه فاطمی دنیا و آخرت را آباد می کند

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در اجتماع عزاداران فاطمی در میدان فاطمی تهران با توصیه به اینکه در راه فاطمه زهرا(س) گام بردارید گفت: اگر در راه فاطمه زهرا(س) قدم بگذارید و تمام اعضای بدن شما در این مسیر باشد بدانید که دنیا و آخرت شما آباد می شود.

http://uupload.ir/files/ci3c_432230_556.jpg

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ،آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در اجتماع عزاداران فاطمی در میدان فاطمی تهران که بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت ایشان در این میدان برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با تاکید بر اینکه در کارهایتان طوری عمل کنید که تبعیت از حضرت زهرا (س) نموده باشید، گفت: از جمله کسانی که باید از فعل او، نقل او، تقلید او تبعیت نمود بی بی دو عالم، قربانی ولایت، دختر پیامبر (ص) مادر جانم حضرت زهرا (س) است.

در راهی که فاطمه زهرا(س) رفت قدم بگذارید

وی ادامه داد: فردای قیامت از هر کار و فعلی که انجام داده ایم سوال خواهند کرد، حال اگر کسی در این دنیا راه فاطمه (س) را رفته باشد و از دستورات فاطمه (س) تبعیت نموده اگر از او در قیامت سوال کنند چرا این راه را رفتی و این عمل را انجام دادی؟ می گوید چون فاطمه (س) گفته بود انجام دادم. دیگر با این فرد کاری ندارد چون راه فاطمه زهرا (س) حجت را تمام کرده است.

آبادی دنیا و آخرت در تبعیت از راه فاطمی

امام جمعه موقت تهران رفتن در راه فاطمه زهرا(س) را باعث آبادی دنیا و آخرت دانست و گفت: اگر قلب، گوش، چشم، قدم و راه رفتن، و تمام اعضای بدن شما در راه فاطمه زهرا (س) قرار بگیرد و از بی بی دو عالم تبعیت نماید باعث آبرومندی شما در دنیا و آخرت می شود. هر کاری که فاطمه زهرا (س) انجام داده برای ما حجت است و ما باید در راه حضرت زهرا(س) گام برداریم.

خانم های محجبه پیرو فاطمه زهرا (س) هستند

امام جمعه موقت تهران حفظ حجاب را یکی از روش های حضرت زهرا(س) دانست و بیان کرد: فاطمه زهرا(س) در بحث حجاب از آمدن نابینا هم پرهیز می کرد و حجابش را رعایت می نمود، نگاه به نامحرم کور را هم جایز نمی دانست.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خانم های محجبه پیروان فاطمه زهرا(س) هستند، گفت: امروز خانم ها با حجابشان سنگرنشین هستند و در این جنگ نرم اینگونه جهاد می کنند و پیرو فاطمه زهرا(س) هستند. خانم هایی که حجاب را رعایت نمی کنند و در راه فاطمه زهرا (س) نیستند در راه خلاف قرار گرفته اند.

شوهرداری حضرت زهرا(س) حجت برای خانم ها

تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران شوهرداری حضرت زهرا(س) را حجت برای همه خانم ها دانست و بیان کرد: حضرت زهرا(س) در شوهرداری هرگز شوهر خود را خجالت زده نکرده است، بانوان ما باید سبک زندگی و شوهرداری آنها فاطمی باشد. حضرت زهرا(س) هرگز پشت شوهرش را خالی نکرد و او را به کارهای حرام وادار نکرد؛ در مقابلش هم امیرالمومنین(ع) قسم می خورد والله من یکبار هم فاطمه (س) را رنجور نکردم.

به من آیت الله نگویید، آیت الله العظمی فاطمه زهرا (س) است

آیت الله صدیقی با بیان اینکه آیت الله العظمی وجود حضرت زهرا (س) است، اظهار کرد: وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) آیت الله العظمی، حجت الله، وجه الله، کلام الله است. به من آیت الله نگویید،آیت الله کسی است که آیینه خدا باشد، وقتی او را می نگرید جمال خدا را ببینید من آیت الله نیستم، فاطمه زهرا(س)، علی اکبر(ع)، علی اصغر(ع)، محسن (ع)، اهل بیت (ع) آیت الله هستند.

دو ریشه مهم زندگی فاطمه زهرا(س)

آیت الله صدیقی به دو ریشه مهم زندگی حضرت زهرا(س) اشاره و گفت: زندگی حضرت زهرا(س) دو ریشه مهم داشت که اولین ریشه آن پرستش خدا بود طوری که قلب فاطمه (س) مالامال از ایمان به خدا بود؛ و دومین ریشه مهم زندگیشان دفاع از ولایت بود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش با توصیه به خانواده ها در تربیت دینی و مذهبی کودکانشان اظهار کرد: خانواده ها مراقب باشند که کودکان خود را جهت آموزش به کجا می فرستند؟ برخی مهد کودک ها روش های غربی را به کودکان یاد می دهند،گوش کودک را با موسیقی پر می کنند.

وی با هشدار به والدین که نسبت به تربیت کودک خود مسئول هستید، تاکید کرد: مراقب باشید فردای قیامت شما مسئول تربیت کودکان خود هستید که آنها را کجا فرستادید. جایی آنها را بفرستید که از کودکی در گوش آنها علی علی بگویند نه اینکه به جای عشق علی (ع) در گوششان عشق غربی بریزند.

وی خاطر نشان کرد: تربیت کودک بر پدر و مادر یک وظیفه است؛ والدین باید از اول آنها را به نقاشی بدهند که سیمای حسنین و علی اکبر(ع) را در دل کودک ترسیم کند نه اینکه از اول او را اهل غفلت بار بیاورد.

آخرین روزهای حیات حضرت زهرا(س) و گله از زنان مدینه

آیت الله صدیقی در بخش پایانی سخنانش به دیدار عده ای از زنان مدینه در روزهای آخر حیات حضرت زهرا(س) وحمایت حضرت از ولایت در آخرین لحظات اشاره کرد و گفت: زنان مدینه وقتی مطلع شدند که حضرت زهرا(س) در بستر بیماری هستند به عیادت حضرت آمدند و دیدند چیزی از حضرت نمانده است که خطاب به حضرت گفتند حالتان چطور است؟ حضرت در پاسخ به زنان مدینه گفت از حال جسمم، از درد پهلویم، از محسنم چیزی نمی گویم بلکه از درد شما می نالم که مردان شما مرد نبودند .من با اینها قهر هستم و نه علاقه ای به دنیا و نه به این مردم دارم.

وی افزود: حضرت در ادامه گفت که درد شما خیلی سنگین است که مردانتان علی (ع) را کنار زند و غاصبان را بر شما حاکم کردند، این درد اجتماعی شما از درد جسمی من سنگین تر است.

امیرمحسن سلطان احمدی

captcha