رسانه قوی در دنیا برای تبلیغ اسلام اهل بیت(ع) نداریم
کد خبر: 3580427
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

رسانه قوی در دنیا برای تبلیغ اسلام اهل بیت(ع) نداریم

گروه معارف: عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند و مبلغ دینی گفت: من در سفرهای تبلیغی دریافتم که ما به شدت کمبود رسانه برای تبلیغ اسلام اهل بیت(ع) داریم و بسیاری از مسلمانان کشورهای دیگر در معرض شبکه‌های ماهواره‌ای عربستان و اسرائیل هستند و از بسیاری حقایق اطلاع ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌جنوبی، خیلی از افراد هستند که در گوشه گوشه دنیا ناشناخته و تنها برای رضای پروردگار تبلیغ دین می‌کنند و در این راه سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

علی زنگویی، عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند نیز مدت‌ها در مناطق مختلف تبلیغ دین کرده و تلاش کرده تا مفاهیم اسلام حقیقی و شیعی را معرفی کند. گاه در سریلانکا و زمانی هم که مبلغ رسمی بعثه مقام معظم رهبری بود تلاش می‌کرد تا از ایران و اسلام و شیعه برای دیگر مسلمانان بگوید.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایکنا  گفت: اگر می خواهیم ضرورت تبلیغ دین را دریابیم باید شرایط امروز جهان را بررسی کنیم و آنگاه خواهیم فهمید که چرا باید از اسلام حقیقی سخن گفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر دو قرائت از اسلام وجود دارد که یک قرائت شیعی و قرائت سنی است که خیلی به هم نزدیک است و جز در بحث امامت اختلافی جدی بین آنها وجود ندارد و در مطالب دینی اتفاق داریم.

پیام انقلاب دست نشانده‌های استکبار در منطقه را هراسان کرده است

زنگویی بیان کرد: پیام انقلاب اسلامی به جهانیان که از غرب زدگی به دامن اسلام پناه ببرید برای دو گروه خطرناک بود که این دو گروه امپریالیسم و دست نشانده های امپریالیسم بود که پشتیبانی مردمی در کشورشان نداشته و نگران بازخورد انقلاب در کشورهای خود بودند.

وی ادامه داد: از این جهت آمریکا با استفاده از پول نفت کشورهای مرتجع خلیج فارس برای مهار جمهوری اسلامی و شکاف در بین مسلمین استفاده کرد و در عربستان پتانسیلی چون وهابیت وجود داشت که بسیاری از مسلمانان را کافر می دانست و تبلیغات بسیار زیادی در آفریقا و شرق آسیا انجام داد که پیام اسلامی حقیقی و اسلام شیعی به آنها نرسد.

این مبلغ گفت: من زبان عربی و انگلیسی را آموزش دیده و بر آن مسلط بودم و از این جهت در آزمون و مصاحبه سازمان ارتباطات اسلامی تهران که وظیفه اعزام مبلغ را به عهده داشت شرکت کرده و موفق شدم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: من به سریلانکا کشوری واقع در جنوب آسیا اعزام شدم که در آن زمان در سریلانکا در هر محله‌ای یک مسجد وهابی وجود داشت و این‌ها شروع به تغییر مسلمان‌های سنی مذهب نزدیک به شیعه به وهابیت کرده بودند.

زنگویی ادامه داد: متأسفانه به نتایجی هم در تغییر اعتقادات مردم رسیدند چون اطلاعات مذهبی مردم در شرق دور و آفریقا بسیار کم و ناکافی است و هر کس تبلیغ کنند و ابزار و امکانات کافی داشته باشد به سمت او می‌رفتند.

وی افزود: مسلمانان سریلانکا سنی غیر وهابی بودند که برای اهل بیت(ع) جلسه می‌گرفتند، بارگاه داشتند و در حقیقت صوفیه قادریه بودند و من نیز با زبان انگلیسی با آنها صحبت می‌کردم و هر شب به مساجد می‌رفتم و می‌گفتم اگر وهابیت بر این مناطق تسلط یابند چه تغییراتی در دین و مذهب برقرار می‌کنند.

مسیحیان سریلانکا نظر مساعدی نسبت به ایران داشتند

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند بیان کرد: در سریلانکا با مسیحی‌ها در ارتباط بودم و در کلیساها با آنها صحبت می‌کردم و علی رغم اینکه در زمان بوش بود که تبلیغات زیادی علیه ایران وجود داشت، این مسیحیان دیدگاه‌های خوبی نسبت به اسلام و ایران داشتند بود و حتی با یک کشیش آشنا شدم که با مطالعه کتب دکتر شریعتی به اسلام علاقمند شده بود.

زنگویی ادامه داد: در آخرین سالی که ایرانیان به حج اعزام شدند نیز مبلغ رسمی بعثه مقام معظم رهبری بودم و در آن سفر با افراد بسیاری از مغرب، سودان، کنیا، دبی، عراق، فلسطین، سوریه و...دباره موضوعات مختلف صحبت کردم.

وی افزود: من در سفرهای تبلیغی دریافتم که ما به شدت کمبود رسانه برای تبلیغ اسلام اهل بیت(ع) داریم و بسیاری از مسلمانان کشورهای دیگر در معرض شبکه‌های ماهواره‌ای عربستان و اسرائیل هستند و از بسیاری حقایق اطلاع ندارند.

چند شبکه ماهواره‌ای فعال برای معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) داریم؟

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند ادامه داد: ما تنها یک شبکه به زبان عربی، یک شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی و یک شبکه اسپانیولی داریم در حالی که عربستان چندین شبکه ماهواره‌ای فعال دارد که به شدت تبلیغ می‌کنند.

وی گفت: به عنوان مثال در نیمه شبی در مسجد الحرام یک نفر سوری را دیدم که نظر مساعدی نسبت به ایران نداشت، اما من با او صحبت کردم که نیروهای ما برای کمک به شما به سوریه آمده‌اند و دشمن قصد تفرقه بین ملت سوریه دارد و او به شدت منقلب شد و می‌گفت من تا قبل از این فکر می‌کردم شما ایرانی‌ها اصلا نماز نمی خوانید.

زنگویی یادآور شد: آن سال در مراسم حج دیدم که چند نفر از روحانیون را گرفتند اما من چون دشداشه و شال عربی داشتم و به زبان عربی صحبت می‌کردم به من شک نکردند.

حکیمه بهمن زاده

captcha