واحدهای بهداشت و درمان، محرومان را بیشتر دریابند
کد خبر: 3581402
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

واحدهای بهداشت و درمان، محرومان را بیشتر دریابند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر لزوم توجه واحدهای بهداشتی و درمانی به محرومان و نیازمندان استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، صبح امروز در دیدار کارکنان بخش‌های مختلف درمانگاه فیاض بخش بجنورد، اظهار کرد: طرح تحول سلامت فضای بسیار مناسبی برای اینکه مردم به فکر سلامت خود باشند ایجاد کرده است و این حرکت‌ها فضای جامعه را به سمت سلامتی بیشتر مردم متحرک خواهد ساخت.
وی ادامه داد: همان‌گونه که انسان به‌سلامت جسم خود اهمیت می‌دهد باید به‌ فکرسلامت روح و فکر خود نیز باشد.
امام‌جمعه بجنورد با اشاره به حدیثی از امیر مؤمنان علی (ع) که می‌فرمایند«فالمسلم من سلم المسلمون من لسانه و يده» مسلمان کسي است که مسلمانان از زبان و دستش در امان باشند، افزود: حتی در قیامت هم از انسان‌ها در خصوص سلامتی جسمی و روحی سؤال می‌شود، لذا باید بیشتر مراقب جسم و روح خود باشیم تا مؤاخذه نشویم.
آیت الله یعقوبی در ادامه گفت: همان گونه که در سلامتی جسم به دنبال پیشگیری هستیم در بعد روحانی و فکری نیز باید همین‌گونه عمل کنیم.
وی با تأکید بر اینکه عقل سالم در بدن سالم است افزود: امام علی (ع) برای سلامتی جسمی انسان‌ها چهار چیز را سفارش نموده‌اند که عبارت‌اند تا گرسنه نباشي غذا مخور و هنوز مايل به غذا باشي دست از آن بردار، غذا را به‌جا و نيكو بخور (خوب بجو)، هنگامی‌که خواستي به بستر روي خود را به بيت الخلاء عرضه كن (به مستراح برو)، لذا از این احادیث و روایات می‌توان به این نتیجه رسید که اسلام به‌سلامتی جسم و روح انسان بهای زیادی داده است.
آیت‌الله یعقوبی از کارکنان واحدهای بهداشت و درمان استان خواست بیشتر به کیفیت کارها رسیدگی کنند تا سلامت جامعه ارتقاء پیدا کند.
وی از مسئولان خواست بیشتر به فکر سلامت محرومان باشند و برای قشرهای آسیب‌پذیر جامعه خدمات رایگان در نظر بگیرند.
captcha