آموزش روخوانی قرآن به روشندلان در ترکیه
کد خبر: 3581581
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

آموزش روخوانی قرآن به روشندلان در ترکیه

گروه بین‌الملل: 5 تن از روشندلان با شرکت در یک کلاس قرآنی واقع در شهر «اردو»ی ترکیه روخوانی قرآنی کریم را طی مدت زمان 64 ساعت فرا گرفتند.


آموزش روخوانی قرآن به روشندلان در ترکیه / در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی(AA)، روشندلان در یک کلاس قرآنی که در شهر اردوی ترکیه دایر شده است، طی بازه زمانی کوتاهی با استفاده از الفبای بریل روخوانی قرآن را فرا می‌گیرند.
یکی از ویژگی‌های اصلی این کلاس قرآنی سرعت عمل در امر آموزش است؛ به‌گونه‌ای‌که تعدادی از روشندلان در آخرین دوره از این کلاس قرآنی به موفقیت‌ بزرگی دست یافتند.
«انور ییلماز»، شهردار اردو در گفت‌و‌گو با یکی از منابع خبری ترکیه، ضمن اشاره به این موضوع که در این کلاس قرآنی 5 تن از روشندلان طی مدت زمان 64 ساعت روخوانی قرآن کریم را فرا گرفته‌اند، گفت: این واقعا امری قابل تحسین است که آنان با علاقه و اشتیاق فراوان از کلاس‌های قرآنی استقبال می‌کنند. تلاش روشندلان برای یادگیری قرآن کریم نشان‌دهنده عزمی راسخ و اراده‌ای قوی است. از طرفی دیگر استقبال آنان از این‌گونه فعالیت‌ها موجب ایجاد انگیزه در مربیان قرآن نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: ما پیرو دینی هستیم که اولین دستور آن با کلمه «إقرا: بخوان» آغاز می‌شود. به همین دلیل لازم و ضروری است که روشندلان نیز توانایی روخوانی قرآن را داشته باشند. من و همکارانم اهمیت زیادی را برای این موضوع قائل هستیم و در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی تلاش خواهیم کرد.

captcha