دلیل بالا رفتن سن ازدواج را باید در مسائل فرهنگی جست‌وجو کرد
کد خبر: 3581679
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
معاون انجمن مطالعات خانواده در ایران:

دلیل بالا رفتن سن ازدواج را باید در مسائل فرهنگی جست‌وجو کرد

گروه اجتماعی: معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران گفت: دلیل بالا رفتن سن ازدواج را باید در مسائل فرهنگی جست‌وجو کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، به نقل از ایسنا، عبدالرضا کردی اظهار کرد: درحوزه مدیریت فرهنگی در بخش خانواده نیاز است تا با اتکا به باورهای دینی، روش‌های مذهبی و اعتقادات ایرانی اسلامی، بهبود فرهنگی ایجاد کرده تا مشکلات فرهنگی برطرف شود.

معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران ادامه داد: استان‌هایی چون فارس و خراسان‌رضوی که از مشاوره قبل از ازدواج استفاده کرده‌اند، مواردی همچون کاهش طلاق، تسهیل ازدواج و تحکیم خانواده داشته و در حال حاضر تهران نیز در ستاد ساماندهی خانه‌های مشاوره این امر را انجام می‌دهد.

کردی تصریح کرد: یکی از دلایل تمایل به تک فرزندی باور اینکه خدا روزی رسان است، تبدیل شده به اینکه ما مسئول روزی هستیم و باعث ایجاد ترس از آینده و تامین نیاز فرزندان شده است.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باید در راستای کاهش آمار طلاق مشکلات این امر را انعکاس داده و شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام، اینستاگرام نمی‌توان به عنوان رسانه نام برد.

معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی شبه‌رسانه هستند، اضافه کرد: این شبکه‌ها الگوهای سالمی را ایجاد نکرده و باید یک نگاه منسجم‌تر برای آن قرار گیرد تا بتواند به رسانه تبدیل شود.

کردی یادآور شد: شبکه‌های مجازی در حال حاضر شبه عقیده‌ای را در خانواده‌ها به وجود می‌آورد که در تزلزل خانواده نقش دارد.

گفتنی است؛ شب گذشته، دوشنبه 16 اسفند 1395 کارگاه ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر خراسان جنوبی با حضور عبدالرضا کردی معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده ایران برگزار شد.

این مراسم که با حضور دانشجویان، مسئولان دانشگاه و مدیرکل اجتماعی استانداری برگزار شد، دکتر عبدالرضا کردی به بیان تکنیک‌ها و روش‌های ازدواج آسان و موفق و تحکیم بنیان خانواده پرداخت.

captcha