آزمون انتخابی نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب آغاز شد
کد خبر: 3581935
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

آزمون انتخابی نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب آغاز شد

گروه حوزه‌های علمیه: آزمون ارزیابی جهت گزینش نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب جهان اسلام صبح امروز 18 اسفندماه در قم آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی رضوی، مدیر اداره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام در سال آینده گفت: برای تعیین نفرات اعزامی به اولین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام مسابقاتی در میان طلاب سراسر کشور برای تعیین نماینده ایران در این مسابقات در حال برگزاری است.
وی افزود: این مسابقات از صبح امروز 18 اسفند در رشته حفظ کل و قرائت آغاز به کار کرده است و نفرات برتر در هر رشته به اولین دوره مسابقات که سال 96 برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.
رضوی تصریح کرد: نفرات برتر هفت دوره مسابقات قرآن طلاب سراسر کشور در سال‌های گذشته طی امروز و فردا با یکدیگر رقابت می‌کنند و نفرات برتر تعیین خواهند شد.
وی اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام به صورت مشترک با جامعة المصطفی العالمیة(ص) برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این مسابقات در اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ و همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد بیان کرد: این مسابقات با همکاری و حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه در قم برگزار می‎شود.
مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‎های علمیه اظهار کرد: در اولین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام طلابی از سراسر کشور همچنین نمایندگان بیش از 30 کشور دیگر که از سوی جامعة المصطفی(ص) معرفی می‌شوند حضور خواهند داشت.
رضوی اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، ترتیل، قرائت و مقالات برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: آقایان حجت‌الاسلام استاد نصراللهی، استاد ستوده‌نیا، استاد شاه‌میوه، استاد ابوالقاسمی و استاد سیف داوری مسابقات برای تعیین نماینده ایران در مسابقات طلاب جهان اسلام را برعهده دارند. 
captcha