ملاحظات سیاسی و امنیتی بر اساس آموزه های دین مبین اسلام لازمه تصمیم گیری مسئولان است
کد خبر: 3582224
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

ملاحظات سیاسی و امنیتی بر اساس آموزه های دین مبین اسلام لازمه تصمیم گیری مسئولان است

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ملاحظات سیاسی و امنیتی بر اساس آموزه های دین مبین اسلام لازمه تصمیم گیری مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی، دکتر حسن بنیانیان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در کارگاه آموزشی تبیین پیوست فرهنگی و اقتصاد مقاومتی که در بجنورد برگزار شد به تبیین موضوعاتی همچون نقش مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی در پیشرفت فرهنگی، پیوست نگاری فرهنگی و مفهوم عینی تحقق مدیریت راهبردی پیشرفت در جامعه اسلامی پرداخت .
وی افزود: تقویت باورها، پیشرفت مادی و توزیع رفاه، توزیع عادلانه، ارتقاء اخلاق و احیای احکام الهی از مولفه های اصلی در نظام جمهوری اسلامی است .
وی توجه به ملاحظات سیاسی، اقتصادی، زیست محیطی و امنیتی بر اساس آموزه های دین مبین اسلام را لازمه تصمیم گیری دانست و گفت: رعایت این موارد می تواند زمینه ساز پیشرفت جامعه اسلامی و برپایی تمدن نوین شود .
بنیانیان همچنین با تأکید بر داشتن پیوست فرهنگی در همه امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، لوازم ایجاد نظام پیوست نگاری فرهنگی در ساختار اجرایی را قانون نویسی، گفتمان سازی، نیروسازی، تشکل سازی، تولید ادبیات و الگوسازی نام برد .
وی گفت: در پیوست نگاری فرهنگی نیازمند چهار گروه صاحب نظر مدرس، مدیر تیم، ناظر صاحب نظر از سوی کارفرما برای هدایت و ارزیابی و کارشناس فرهنگی عضو تیم مطالعاتی هستیم .
captcha