سومین نشست هم‌اندیشی والدین قاریان طرح اسوه برگزار شد + عکس
کد خبر: 3582464
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

سومین نشست هم‌اندیشی والدین قاریان طرح اسوه برگزار شد + عکس

گروه‌ فعالیت‌های قرآنی: سومین نشست هم‌اندیشی والدین قاریان طرح قرآنی اسوه امروز، 19 اسفندماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سومین نشست هم‌اندیشی والدین قاریان طرح آموزشی ـ تربیتی قاریان ممتاز قرآن کریم «اسوه» امروز پنجشنبه، 19 اسفندماه در محل مجتمع فدک آل محمد(ص) شهر مشهد مقدس برگزار شد.
در ابتدای این نشست معنوی و پس از تلاوت آیات قرآن کریم، محمدعلی خواجه پیری، دبیر کارگروه قرآن بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) و مدیر جامعه فرهنگی، قرآنی «عصر» طی سخنانی به تبیین دغدغه‌هایی که در حوزه تربیت اسلامی و دینی قاریان طرح قرآنی اسوه وجود دارد، پرداخت.
دبیر کارگروه قرآن بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) همچنین، در ادامه به بیان اهداف طرح اسوه در رابطه با بحث‌های تربیتی دینی، اسلامی و قرآنی قاریان پرداخت و با اشاره به آفات موجود پیرامون جامعه قرآنی، اظهار کرد: در طرح قرآنی اسوه به دنبال این امر هستیم که قاریان جوان که شاکله آن‌‎ها هنوز در حال شکل‌گیری است را با یک برنامه‌ریزی صحیح به سمتی رهنمون کنیم که دچار انحرافات و آفت‌ نشوند.
در ادامه برگزاری این نشست قرآنی، والدین قاریان طرح اسوه به ارائه نقطه نظرات خود به صورت پرسش و پاسخ پرداختند و حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی، نماینده مجمع مشورتی والدین (که خود پدر یکی از قاریان نوجوان طرح اسوه است) ضمن ارائه گزارش از جلسات قبلی مجمع، به جمع‌بندی نقطه نظرات والدین پرداخت.
همچنین در ادامه این نشست، محمدتقی میرزاجانی، مدیر طرح قرآنی اسوه نیز طی سخنانی با اشاره به نقطه نظرات والدین قاریان طرح، اظهار کرد: آماده هستیم تا نقطه نظرات خانواده‌های قرآنیان تحت پوشش طرح را حتی به صورت تلفنی دریافت و به آن‌ها رسیدگی کنیم و اگر این نقطه نظرات و پیشنهادات کارساز بود نیز از آن استفاده کنیم.
مدیر طرح قرآنی اسوه با بیان اینکه اگر خانواده قرآنیان طرح وقت کافی و فرصت مناسب را برای اجرای طرح در نظر نگیرند و مایه نگذارند، این طرح موفق نخواهد بود، افزود: از والدین گرامی قاریان این توقع می‌رود که همانطور که برای فوق برنامه فرزندان خود در خارج از مدرسه برنامه‌ریزی می‌کنند، بخشی از این برنامه‌ریزی و دقت نظر را برای طرح اسوه اختصاص دهند تا بتوانیم به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه مسئولان اجرایی طرح اسوه طی هر فصل با مدیران مدارس قاریان تحت پوشش ارتباط برقرار می‌کنند و وضعیت درسی ایشان را جویا می‌شوند، اظهار کرد: در تماس‌ها و ارتباطاتی که با قراء، والدین ایشان و مسئولان مدارس آن‌ها داریم، به این نتیجه رسیده‌ایم که روند اجرای طرح ره به رشد است.
مدیر طرح قرآنی اسوه با اشاره به نحوه ارزیابی قاریان نیز تصریح کرد: در راستای ارزیابی مستمر قاریان، سامانه‌ای در نظر گرفته شده است به ارزیابی فعالیت ایشان می‌پردازد و در پایان اجرای طرح نیز مشخص خواهد شد که هر یک از قاریان تحت پوشش در چه سطحی قرار دارند و قراء سطح بندی خواهند شد.
همچنین، در ادامه برگزاری این نشست، حجج اسلام غفاری، معاون پرورشی طرح اسوه و شهبازی، مشاور تربیتی طرح اسوه، سجادی، معاون طرح و برنامه و آموزش طرح اسوه، حجت‌الاسلام والمسلمین خوبرو، معاون اجرایی طرح اسوه طی سخنانی به بیان دغدغه‌های تربیتی، آموزشی و اجرایی طرح اسوه پرداختند.
یادآور می‌شود، در پایان برگزاری این نشست معنوی و قرآنی نیز با حضور مسئولان اجرایی طرح، مراسم رأی گیری از والدین قاریان تحت پوشش طرح قرآنی اسوه جهت انتخاب اعضای مجمع مشورتی والدین برگزار شد.    
سومین نشست هم‌اندیشی والدین قاریان طرح اسوه برگزار شد + عکس
سومین نشست هم‌اندیشی والدین قاریان طرح اسوه برگزار شد + عکس
سومین نشست هم‌اندیشی والدین قاریان طرح اسوه برگزار شد + عکس

captcha