اهمیت تقوای سیاسی از تقوای فردی بیشتر است
کد خبر: 3582642
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

اهمیت تقوای سیاسی از تقوای فردی بیشتر است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت اصفهان گفت: تقوای سیاسی یک امر مهم و کلیدی است، اهمیت تقوای سیاسی از تقوای فردی بیشتر است؛ چراکه با سرنوشت ملت و جامعه گره خورده است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در خطبه های عبادی- سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: یک دولت‌مرد یا هر مسئول و ماموری اگر در رفتار و عمل خود تقوای سیاسی داشته باشدد عدالت را رعایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: خداوند در قران می فرماید عدالت را پیشه بگیرید که عدالت به تقوا نزدیک تر است. عدالت و تقوا دو لازمه رضای خداوند است و به هم پیوند خورده اند. انسان باید به وقت تصمیم رضایت خدا را در نظر بگیرد.

 امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: سر چشمه همه حرکت‌‎های انسانی قلب است. در آیات قران نیز داریم که خدا را با قلب خود یاری دهید. زبان انسان نیز باید همیشه حق‌گو باشد و در این راه کتاب خدا آیین نامه ما باشد. 

رهبر با اشاره به روز بزرگداشت شهدا گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب نیز تاکید ویژه بر یاد و زنده نگه داشتن خاطره شهدا دارد به جهت آن است که شهدا حرف حق را به زبان آوردند و در راه حق تا پای جان استقامت کردند. 

وی ادامه داد: جا دارد از زبان مردم از برخی مسولان و دولت مردان که در خانه سفیر سوئد حاضر شدند، گله کنم چرا که در مکانی حضور یافتند که در آن زنان بدون حجاب حضور داشتند. تقوای سیاسی باید در لحظه لحظه زندگی و همه تصمیمات ما باشد نه فقط در کلام ما.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به نزدیک شدن روزهای انتخابات در کشور گفت: مسئله انتخابات یکی از مهم‌ترین مسائل یک جامعه است. ما به هنگام انتخاب باید بتوانیم رای به شایسته‌ترین افراد دهیم و شایسته ترین افراد کسانی هستند که نسبت به امر خدا توانمند و داناترین باشند. 

رهبر ادامه داد: علاوه بر قدرت و دانش کافی کسی که یک مسئولیت سیاسی و اجتماعی را به گردن می‌گیرد باید بصیرت، صبر کافی و به مواضع حق نیز علم داشته باشد. همه باید بدانیم که این جایگاه و مقام امروزی خانه همیشگی ما نیست بلکه گذرگاهی موقتی است. تنها درصورتی که از این آگاهی برخوردار باشیم، حتی اگر  در این راه وابستگی های دنیوی خود را نیز از دست بدهیم غمگین نخواهیم بود.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری افزود: مسئولان در مقابل معیشت مردم مسئول و موظفند. دولت وظیفه دارد از عملکرد خود به مردم و مجلس گزارش بدهد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: سال جاری با شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل آغاز شد. آیا حقیقتا این شعار در عملکرد دولت به معنای واقعی آن عملی و اجرا شده است یا خیر.

وی افزود: آمارها حاکی از آن است که در سال گذشته نزدیک به 10 میلیارد تومان از گمرک های ما واردات لباس و .. بوده است و این در حالی است که بسیاری از جوانان ما از بیکاری رنج می برند. مثل اینکه ما عقل مدیریتی خود را از دست داده ایم.

رهبر ادامه داد: این که فقط شعار بدهیم که رکود تمام شده است کافی نیست در حالی که ما شاهد مسائلی مانند بیکاری در جامعه هستیم، وضعیت اقتصاد، کشاورزی، آب و بسیاری مشکلات دیگر نیاز جدی به رسیدگی دارند.

وی با اشاره به ایام جشن نیکوکاری گفت: در این ایام به فکر نیازمندان، یتیمان و ضعفا باشیم. از ترویج تجمل گرایی و اشرافیت در جامعه جلوگیری کنیم. این مسائل جامعه را فاسد می کنند.

 

captcha